Avatar billede kdn1234 Praktikant
03. august 2009 - 08:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Acer TravelMate 4050 gik i stå og er død

Min Acer TravelMate 4050 gik i stå under opstrt i aftes og er fuldstænig død nu.
End ikke dioderne lyser når strømforsyningen bliver tilsluttet.

Er der nogen der har et bud på fejlen ?

Og er der nogen der ved hvordan jeg skiller "svinet" af, jeg har løsnet alle skruerne i bunden, men tit og ofte skal der jo også løsnes noget under keyboardet ??

Hilsen

KDN1234
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
03. august 2009 - 11:44 #1
Husk lige at du faktisk ikke selv må skille den. Hvis du kommer til blot at lave en lille rids, er det uautoriseret indgreb og så er det ikke noget der dækker ;)

Men kunne godt ligne en kortslutning / lyn.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
03. august 2009 - 11:46 #2
Hej Bentzen92

Den tid hvor det er tilfældet er desværre overstået - den er ca. 4 år.
Men en god tanke - takker
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
03. august 2009 - 13:45 #3
Ahh okay.
Men alt tyder på en kortslutning / lynnedslag.
Men hvis det var solskin er det nok ikke lyn, så det kan du selv vurdere.
Kan du huske om den lugtede lidt brændt eller lignende efter den gik død? for det er højst sandsynligt ovre i den afdeling vi er.

Du kan jo evt prøve at åbne for den som du selv var inde på, og afprøve del for del, ved at pille dem ud og evt. teste på anden maskine eller se om den vil starte hvis du piller noget ud, ram osv. hvad der nu er muligt.
Hvis du løsner alle skruer i bunden af computeren kommer du ind til bunden hvor ram m.m. sidder. (her mener jeg den plade som sidder lidt centralt under computeren)
Helt ude i hjørnerne sidder der også nogle skruer, hvis du løsner dem og forsigtigt klikker bunden fra (den falder ikke bare af, skal klemmes af) har du kabinettet pillet væk. Så har du adgang til det meste, dog kan du ikke bare pille alle ting fra, da de typisk er loddet fast når det er en bærbar. Så pas på, du kan meget nemt komme til at ødelægge endnu mere hvis du begynder at skille den ad. Men tror stadig den er brændt sammen / kortslutning. Tjek også lige for støv med det samme, da dette er en typisk årsag til at den brænder sammen.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
03. august 2009 - 18:02 #4
Hej

Tror ski at jeg har fået liv i den igen !! af hvilken årsag er uvist, men en af tingene jeg har afprøvet er at montere ram-blokken (1GB) i det andet slot !!!

Men kører indtil videre...
Avatar billede kdn1234 Praktikant
18. april 2010 - 22:42 #5
slut