Avatar billede kuluk112 Nybegynder
04. august 2009 - 02:31 Der er 4 kommentarer

ekstern harddisk uden lag

Hej alle sammen har været på udkig efter en ekstern harddisk til opbevaring af film og billeder.

*Har fundet denne
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=354973&view=detailed#ProductTabs

Kan se der står strømkilde USB Bus.
Det betyder vel at den bare skal plugges i USBen?
kan denne harddisk køre uden lag når man kører film fra den.
på forhånd tak...
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
04. august 2009 - 03:06 #1
Tror nok at den eksterne harddisk køre med fat32, så det vil jeg selvfølgelig gerne formatere om til ntfs.
Kommer det til at betyde nogen forskel på den negative måde altså som f.eks. at den kommer til at køre langsommere eller at den skal bruge mere strøm end det den kan få fra usb indgangen i min pc. spørger måske lidt dumt, men vil dog hellere være på den sikre side... På forhånd tak
Avatar billede Beach Mester
04. august 2009 - 03:33 #2
Kan se der står strømkilde USB Bus.
Det betyder vel at den bare skal plugges i USBen?

Jeps, ingen strømforsyning:-)
USB powered - Powered directly from the USB port on your PC. No separate power supply is needed*
* An optional cable is available for the few computers that limit power from the USB port.
kan denne harddisk køre uden lag når man kører film fra den.
I teorien ja, men det kommer jo helt an på hvilket format du ser film fra (i) og hvor meget trafik din maskine ellers har på de andre porte og hvordan de er sat op.
Du skal ikke regne med at kunne se Full HD på den uden at den hiver efter vejret, men der er rigtig mange faktore der spiller ind her! En anden ting specielt her er at teori og fakta ikke altid følges ad. Så u-komprimerede film i høj opløsning kan være en dårlig løsning på et USB medie.
Tror nok at den eksterne harddisk køre med fat32, så det vil jeg selvfølgelig gerne formatere om til ntfs.
Kommer det til at betyde nogen forskel på den negative måde

Absolut nej og nej. Det er kun en fordel at formatere den til NFTS. Grunden til at den fra fabrik er FAT32 er ene og alene at det er det mest kompatible format. Men læser dit OS NTFS så er det OKI hele vejen igennem. Forbruget af strøm er det samme.

//B
Avatar billede kuluk112 Nybegynder
30. januar 2010 - 20:11 #3
ok kom med et svar
Avatar billede Beach Mester
30. januar 2010 - 22:24 #4
Ping //B