Avatar billede gert_hahn Novice
04. august 2009 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bios til HP pavillon dv6000

Har et probl med denne maskine. Bios kan ikke se HD, men activbe boot disc kan - og formatterer og checker uden problemer.

Jeg mener at kunne huske, at men kan resette bios i en dos-opstart, men kan skitte huske hvordan.
Hjælp ønskes.
Gert
Avatar billede haverslev Novice
04. august 2009 - 14:42 #1
Går udfra at du er ved at installere XP og du derved ikke kan "se" harddisken

Hvis ja, så smut en tur i BIOS og ændre "native SATA support" og
efterfølgende huske at gemme ændring i bios
Avatar billede gert_hahn Novice
04. august 2009 - 17:45 #2
hmm - har disablet sata support - i diagnostics prøver jeg så en selv test. #1 - 04 fail - er resultatet.
active boot disk finder harddisken og har også kørt en test af den - der er nogle bad sectors, men tilsyneladende ikke voldsomt - mener det er 64 blokke eller sådan.
Men installation kan ikke finde den - ???
Gert
og det er galt, uanset om det er vista eller xp, jeg prøver at installere.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 02:58 #3
Hvis nu XP ikke har satadrivere til indlæsning af disken i installationsbooten, hvis det altså er en satadisk, så er det jo ikke noget under, at du ikke kan se den. Du skriver at du har disablet satasupport- stadig hvis det er en satadisk, der er i maskinen, så er det ikke noget under.
/ptj_11
Avatar billede gert_hahn Novice
05. august 2009 - 08:42 #4
Som det ofte er ved arbejde med computere, ved jeg ikke liiige helt, hvad der skete, men pludselig var disken der - med sata-support disablet, så nu har jeg installeret maskinen og er ved at opdatere den, så tak for hjælpen og forslagene.