Avatar billede erve Nybegynder
04. august 2009 - 20:05 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Samsung og CAM card

Jeg har 2 samsung TV'er:
SAMSUNG LE37A547C og SAMSUNG LE22A656. I hvert fald det sidste har common interface til CAM card.
Jeg mener at have konstateret at man kan købe CAM Card med MPEG4 i, således at man kan se de nye kanaler selvom TV'et kun har MPEG2 tuner. Er det mon rigtigt forstået? Og hvilket kort skal jeg købe. Er det de samme kort til alle TV'er, eller skal jeg have et såecielt samsung kompatibelt.
Avatar billede justrace Novice
04. august 2009 - 22:58 #1
Har ikke hørt om det pågældende kort der skulle kunne konvertere til mpeg2.

Der findes 3 forskellige, og de er til hhv. YouSee, Boxer og Sattelit.

YouSee til TV med DVB-C tuner
Boxer til TV med DVB-T tuner
Sattelit til TV med DVB-S tuner.
Avatar billede erve Nybegynder
05. august 2009 - 18:35 #2
Nå har lige fået besked fra Boxer kundeservice. Et sådan kort findes ikke - Æw - jeg må ha' en boks så.
Avatar billede justrace Novice
05. august 2009 - 18:44 #3
Hvorfor stiller du et spørgsmål her, når du alligevel ignorerer svaret, og tager point selv for en ellers korrekt besvarelse?

Jamen selv tak, det var så lidt.
Avatar billede erve Nybegynder
05. august 2009 - 20:41 #4
Hej sorry, men det var jo ikke et svar du lagde, så jeg kunne ikke give dig points. Hvorfor kommenterer du hvis du mener det er et svar?
Iøvrigt omhandlede dit "svar" ikke spørgsmålet som jo handlede om MPEG2 TV apparater. Det andet kan man google sig frem til på 2 minutter.
Derfor!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2009 - 20:44 #5
erve> Er det ikke et CA Modul du tænker på???
Avatar billede erve Nybegynder
05. august 2009 - 20:49 #6
Hedder det ikke CAM? Nå men i hvert fald mener jeg at have konstateret at det jeg ønsker ikke kan lade sig gøre.

Boxer skriver til mig
"Den løsning du nævner kan ikke lade sig gøre. For at se Boxers
betalingskanaler ( og de nye MPEG4 kanaler) via CAM Modul skal fjernsynet have DVB-T Mpeg4 tuner.
FTA kanalerne kan du sagtens fange hvis dit fjernsyn har Mpeg2 tuner."

Så jeg vil nok købe en Strong srt8410 digital boks. Den kan vist det hele.
Avatar billede justrace Novice
05. august 2009 - 21:17 #7
#4 >Iøvrigt omhandlede dit "svar" ikke spørgsmålet som jo handlede om MPEG2 TV apparater

"2 >>Har ikke hørt om det pågældende kort der skulle kunne konvertere til mpeg2

Ved ikke hvad du så kalder det?
Avatar billede justrace Novice
05. august 2009 - 21:21 #8
.... og så har du jo også været her for længe til at komme med sådan noget ævl: Hej sorry, men det var jo ikke et svar du lagde, så jeg kunne ikke give dig points
Avatar billede erve Nybegynder
05. august 2009 - 21:34 #9
Jeg er selv bedøvende ligeglad med point, men skriv bare et svar så får du alle dem du vil ha. Jeg skal måske oprette et andet spsm for at gøre det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2009 - 21:54 #10
Ja det ved du vist godt man skal :)

Tjek lige om det ikke er sådan et her du snakker om: http://www.danskitlager.dk/shop/dilog-ca-modul-657p.html
Avatar billede justrace Novice
05. august 2009 - 21:59 #11
Jeg siger selv nej tak 9 af 10 gange, men sådan en ignorant opførsel?

Nej, du behøver ikke gøre noget, og igen selv tak?!!!

>John: Hedder det ikke et CAM odul?
Avatar billede justrace Novice
05. august 2009 - 22:00 #12
Shg har dem også til de 3 store.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2009 - 22:23 #13
CAM odul... hæhæ :D
Avatar billede justrace Novice
05. august 2009 - 22:27 #14
Jeps. *GG*
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. august 2009 - 19:56 #16
Det hedder et CA modul eller cam modul - kært barn mange navne.
Er ked af at sige det, men det accepterede svar er forkert ;)
Avatar billede erve Nybegynder
06. august 2009 - 20:20 #17
Okay - det lyder spændende. Har du en løsning som Boxer overser?
Iflg dem kan en MPEG2-tuner ALDRIG komme til at vise MPEG4-kanaler, ligegykdigt hvilke kort man putter i dem.?
Jeg har også haft fat i Samsung - de mener det samme.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. august 2009 - 20:53 #18
Argh!!!
Sorry - læste det omvendt...
Du har ret det findes ikke.
Et CA Modul er til TV der ikke har Mpeg4 dekoder. Modulet vil så lave om til Mpeg2, så man kan se mpeg4 kanaler.
Avatar billede erve Nybegynder
06. august 2009 - 21:10 #19
Helt iorden - det er nu osse mærkeligt at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede justrace Novice
06. august 2009 - 21:31 #20
Hvorfor er det mærkeligt?

CA modulet har IKKE en skid med om det er mpeg2 eller 4 at gøre, andet at kunne sende dem videre til tv'et.

Kortet er til at afkode betalingskanaler, ikke andet.

De kanaler som Boxer eller YouSee sender uden kodning, kan man sagtens se uden et CA modul.

De fleste af Boxers kanaler er jo betalingskanaler, og de sender kun i MPEG4, derfor skal TV'et selvfølgelig være med mpeg4 dekoder.

Du vil sagtens kunne modtage Boxers DR1 og TV2 signaler UDEN CA modul, men stadig kun på TV med mpeg4 dekoder.

Dit spørgsmål gik på om det var rigtig forstået at man kunne få et kort der kunne lave mpeg4 om til mpeg2. Det svarede jeg på.

Det næste du også spurgte om, var om du evt. skulle have et specielt Samsung kompatibelt kort, hvilket jeg også svarede på.

Mere du ikke har fattet?
Avatar billede erve Nybegynder
06. august 2009 - 23:36 #21
sure gamle mand
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
09. november 2009 - 10:54 #22
Der findes et CAM modul, der kan lave MPEG4 om til MPEG2, men det understøtter ikke HE-AAC lydformatet, der benyttes i DK. Kortet laves af det franske firma "Neotion"!
//TP
Avatar billede bredum Nybegynder
20. november 2009 - 01:35 #23