Avatar billede klemborg Nybegynder
05. august 2009 - 08:03 Der er 4 kommentarer

Dårlig batteri eller defekt motherboard på Acer laptop?

Hej.

Vi har sendt vores datters bærbar Acer Travelmate ind til Acer reparation i Tyskland.

Problemer den blev sendt ind for var defekt lader (udsender en klikkende lyd) uden at lade, og så at PCen/batteriet ikke kan holde strøm på batteri.

Vi har en anden Acer bærbar i huset, og her kører PCen fint sålænge der er strøm på via anden lader, men når man fjerner strømstikket går der max. 30min så dør den af strømmanglel.

Nu har Acer Tyskland sendt en mail tilbage - problemet skyldes defekt tastatur og motherboard, der skulle angiveligt være kommet væske som havde ødelagt tastatur og motherboard - at betale kr. 3.000,- !  -- selvom det blev sendt ind med defekt lader og batteri der ikke kunne lades fuld op - vel om mærke indenfor garanti perioden..

Hvordan ser I på dette?

1) Datteren kan ikke erindre på noget tidspunkt at have spildt noget væske på denne.
2) Den kørte fint med anden lader på, blot var problemet dette, at batteriet ikke blev ladet ordentlig op, hvorfor de kun blev strøm på til ca. 30min

Hvordan kan dette pludselig blive til en reparation af tastatur, motherboard på egen regning?

Jeg kan nu vælge entet mellem 3 muligheder

1) at betale kr. 3.000,- for noget jeg ikke anede var istykker!
2) lade Acer Tyskland beholde pc'en
3) sende den tilbage urepareret, mod at betale 350kr for forsendelse udenfor garanti reparation

Egentlig vil jeg ikke acceptere nogen af løsningerne, da jeg jo sendte den ind med defekt lader og et batteri der ikke kunne holde strøm i længere tid....

Kan I hjælpe med en ekspert udsagn - hvad laver de lige på Acer Tyskland rep? - Man kan ikke ringe til Acer Tyskland, og Acer DK har jeg ringet til flere gange, de kan ikke få svar fra teknikerne, men refererer hele tiden til, hvad de har skrevet og kan ikke gøre mere - teknikerne har det sidste ord, og man kan ikke komme i kontakt med disse - herligt!

Håber I kan hjælpe mig, da hun skal bruge PCen til efterskolen her i næste uge !

På forhånd TAK

Torben
Avatar billede freddie_dk Nybegynder
05. august 2009 - 08:31 #1
Ville få sendt computeren retur, og så gå på nettet og købe et batteri og en ny lader...
Avatar billede klemborg Nybegynder
05. august 2009 - 08:42 #2
Hej Freddie

det er jo faktisk dette jeg netop har sendt den ind for at få udskiftet/repareret ...hmhmhm

Laderen sender ingen strøm, "klikker" blot i strømforsyningen, denne skal de sende en ny med tilbage.

Angående batteri der ikke vil holde strøm, det må så være her de påstår det er pga. defekt bundkort, hvilket jeg ikke kan forstå.
Hvis den kan køre med strøm tilsluttet, og faktisk lade på batteriet, så må stikforbindelserne jo være intakte, at batteriet så kun kan give 30min køretid, må vel være et dårligt batteri .. kan simpelthen ikke se hvorledes dette kan være et defekt bundkort? - eller er jeg helt hen i skoven?
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. august 2009 - 09:11 #3
fuldstændig uagtet hvad du syntes har du 3 muligheder. Dem som acer har listet.

jeg har tidligere haft en del reperationer via mit arbejde og har ingen problemer haft Så jeg har meget svært ved, at tro på de opfinder fejl.

ydermere så uagtet hvad du sender maskinen ind for, så vil værkstedet lave en generel fejlsøgning for, at finde alle fejl.

For når de aflevere maskinen tilbage skal den jo helst virke optimalt.

Problem omkring vand/væske: det er jo altid ubehageligt, at få at vide og der er ikke meget, at gøre. Væske kan jo forsage alt muligt... kortslutninger, ustabile connectorer, afladning af batterier f.eks...

rent personligt ville jeg ikke betale 3.000,- for reperation. Mest i forhold til en ny maskine kan skaffes for et svagt højere beløb.

Eller også skal du betale undersøgelsestaksten også indleverer den et sted hvor de reparerer på komponentniveau og ikke på sparepartniveau.

men om prisen er den samme, mindre eller duyrer er ikke godt, at vide....
Avatar billede klemborg Nybegynder
06. august 2009 - 11:37 #4
Hej Juleulven.

Man sender en maskine ind til reparation for defekt lader, og et batteri som ikke kan holde strømmen.

At de så laver en generel fejlsøgning på maskinen, og finder en fejl man ikke er bekendt med, og som pludselig skal koste 3000,- at udbedre, og man kan ikke få maskinen sendt tilbage MED reparation af lader og batteri, uden at det koster noget, selvom der ER fejl på lader og batteriet...

Så "fuldstændig uagtes hvad du syntes har du 3 muligheder - dem som Acer har listet" ...

Nej, jeg mangler den oplagte mulihged nr 0 - udbedre de defekter dem blev sendt ind med - nemlig defakt lader og dårlig batteri ... man er hermed blevet en "lus mellem 2 negle", de har pcen og magten i deres hånd - jeg føler mig total bondefanget.