Avatar billede kongfjong Nybegynder
05. august 2009 - 15:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Program der kan "læse" billeder

Jeg er på udkig efter et program der kan "læse" billeder. Med "læse" tænker jeg f.eks. på følgende:

Jeg har taget er screenshot fra et computerspil, og der er nogle tal på dette screenshot. Findes der er program der kan læse disse tal?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2009 - 16:34 #1
Det du skal have fat i hedder et OCR program.

Du kan prøve dette, som fungerer online i din browser:
http://www.free-ocr.com/
Hvis teksten er på et underlag, der ikke er jævnt, kan der dog være problemer med at genkende tekst.

Ekspertens søsterside PCWorld.dk har desuden skrevet om programmet her:
http://www.pcworld.dk/art/10978?page=1
Avatar billede kongfjong Nybegynder
05. august 2009 - 18:48 #2
Okay, jeg har lige forsøgt, og den giver rigtig dårlige resultater, kun mumletekst, primært m'er. Det skyldes nok at det ikke er et "jævnt" underlag som du skriver :)
Avatar billede ChrW Nybegynder
09. august 2009 - 00:12 #3
Du kan bruge PSP (paint shop pro)
eller du kan prøve hos HP photosmart.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
13. oktober 2009 - 21:41 #4
Smid et svar kimsey0 så du også kan få lidt point.