Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
05. august 2009 - 19:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man indlæst en outlook.pst fil (outlook 2003)

Min bærbare pc crashede desværre for nylig i forbindelse med ændring af partionsstørrelserne.

Heldigvis har jeg kunnet hente mine filer ved hjælpe af en Linux live cd (Puppy 4.1 Retro-seamonkey.iso).

En af de filer jeg har hentet ud af min nu reinstallerede pc, er min outlook.pst fil, som jeg egentligt troede jeg kunne importere i outlook efter reinstallation af pc'eren, men nej det skulle vidst have været en backup.pst fil for at dette let kunne lade sig gøre.

Er der nogen der ved hvordan jeg får denne pst fil tilgængelig igen??
05. august 2009 - 19:59 #1
Hvad sker der da ? Eller ikke sker ?

(*.pst filen må ikke være [Read-Only] / SkriveBeskyttet)
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
05. august 2009 - 20:10 #2
Jeg bruger outlooks importfunktion og vælger importer fra et andet program eller fra en fil, dernæst vælger jeg fil med private mapper (pst) og så vælger jeg filen fra dens placering (jeg har prøvet flere placeringer).

Der kommer følgende fejlmelding:
Filen C:\docoments and setting\xxxxxx\lokale indstillinger\application data\microsoft\outlook\outlook.pst er ikke en fil til private mapper.

Filen er ikke skrivebeskyttet, jeg kan ikke lige se noget om read only under egenskaber.

Håber du kan hjælpe.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 20:49 #3
Prøv at køre scanpst.exe, og bed den om at scanne filen for fejl.
/ptj_11
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
05. august 2009 - 21:03 #4
Er scanpst.exe et program i windows? Jeg kan ikke køre det fra menuen kør.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 22:01 #5
Scanpst.exe er et lille program, der installeres som er del af officepakken. Du finder det her:
C:\Programmer\Fælles filer\System\MSMAPI\1030\SCANPST.EXE.
/Start/Kør/Gennemse og klik dig frem til ovenstående sti, dobbeltklik på scanpst.exe og klik ok, så kærer programmet.
Det spørger så efter din pstfil, den ligger normalt på følgende sti: C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\.
/PTJ_11
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
06. august 2009 - 23:03 #6
Der var fejl i filen, som scanpst har repareret. Jeg når nu meget længere i importfunktionen, helt frem til at vælge hvilken mappe der skal genoprettes til, men den siger så at: Handlingen kunne ikke udføres, En eller flere parameterværdier er ikke gyldige.

Hvad kan det mon være?
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. august 2009 - 00:17 #7
Hvis du kommer så langt, så må din pst-fil være rask.
Nu kan du nøjes med at erstatte din nuværende pst-fil med den gamle. Så fungerer din outlook igen.
/ptj_11
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
07. august 2009 - 22:40 #8
/ptj_11 så lykkedes det. Desværre var der ikke ret mange mails i filen, den skrumpede meget under reparationen - desværre.

Læg et svar, og rigtig mange tak for hjælpen!
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. august 2009 - 04:25 #9
Det er lige meget med points, bare det virker igen.
Gem den gamle pst-fil, det kan jo være, at der dukker et program op, som kan genskabe noget mere af din fil.
Glad for at jeg kunne hjælpe.
Og nu har du lært værdien af backup.(:-
/ptj_11
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
08. august 2009 - 07:25 #10
Endnu en gang rigtig mange tak for hjælpen.

Jeg har også installeret et backupprogram til outlook, det skulle gøre det endu nemmere at genskabe sine mails.  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=8B081F3A-B7D0-4B16-B8AF-5A6322F4FD01