Avatar billede cthun Nybegynder
06. august 2009 - 09:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Læs csv fil

Hej,

Er der nogen der ved hvordan man læser indholdet af en CSV fil i classic ASP.
Jeg har prøver med ADO, men kan kun få den første kolonne tilbage.
Har også prøvet at opbygge et array, men kan heller ikke få det til at virke 100%

Takker
Avatar billede tjp Mester
06. august 2009 - 11:04 #1
<%
Option Explicit
Dim objFSO, oInStream, sLine, sSeg
Const ForReading = 1
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If objFSO.FileExists( Server.MapPath( "stuff.txt" ) ) Then
Set oInStream = objFSO.OpenTextFile( Server.MapPath( "stuff.txt" ), ForReading, False )

Do Until oInStream.AtEndOfStream

sLine = oInStream.ReadLine
sSeg = Split( sLine, "," )

Response.Write "<b>A</b>: " & sSeg(0)
Response.Write "<b>B</b>: " & sSeg(1)
Response.Write "<b>C</b>: " & sSeg(2)
Response.Write "<br>"

Loop

oInStream.Close
Set oInStream = Nothing

Else

Response.Write "File not found!"

End If
Set objFSO = Nothing
%>
Avatar billede cthun Nybegynder
06. august 2009 - 11:43 #2
Så langt er jeg nået, men virker ikke som det skal.

1: Der splittes på ",", men det kan også forekomme i indholdet (eks "Navn","Adresse,By",, osv )
2: Nogle CSV filer har den samme row i flere linjer.
Avatar billede tjp Mester
06. august 2009 - 14:49 #3
Er hvert datafelt omsluttet af '"'?
Hvordan angives at en række spreder sig over flere linjer?
Avatar billede cthun Nybegynder
06. august 2009 - 15:28 #4
Ja ethvert data felt der indeholder data er omsluttet "". Men hvis det er tomt er der bare et komma.
Jeg ved ikke hvordan det angives at en række der spreder sig over flere linjer eller hvordan excel regner det ud. Hvis jeg vidste det ville jeg ikke have noget problem ;)

Jeg fandt i mellemtiden selv en løsning på problemet.

Jeg har lavet en dot net web service med http://www.codeproject.com/KB/database/CsvReader.aspx det laver CSV'en om til XML jeg så kalder fra min asp fil

Det fungere med alle typer CSV filer.