Avatar billede katru Nybegynder
06. august 2009 - 22:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Club 3D HD 3650 512MB

Hej eksperter
Jeg har fornyligt hjulpet min ven med at købe et grafikkort over nettet. Men efter jeg installerede det i hans maskine viste det sig at clock og hukommelses frekvensen kun lå på nogle få hundrede istedet for henholdsvis 725 MHz og 1 GHz, som det var angivet på nettet: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=469845

Jeg installerede de nyeste drivere fra Ati's hjemmeside men der var stadig noget galt.
computeren er en halvgammel Dell "Dimension" og der er den nyeste windows 7 udgave, downloadet fra microsoft, som OS.

Er der nogen der kan hjælpe eller bare gi' et bud på hvad der er galt?

Laust
Avatar billede Jensen DK Novice
07. august 2009 - 06:41 #1
Har du husket det ekstra strømstik i enden af kortet? samt at strømforsyningen skal være (såhvidt jeg husker)på mindst 400W
Avatar billede katru Nybegynder
07. august 2009 - 11:11 #2
#1
Jo det huskede jeg. Men på pakken stod der min. 350W og på psu'en stod det samme. Men kan forlidt strøm  føre til at kortet bliver så langsomt, som her?

#2
Som du kan se på overskriften er kortet et ældre agp kort og jeg tror ikke det er meningen at man ikke kan aktivere aero i windows 7 pågrund af det.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. august 2009 - 10:53 #3
Nye(re) kort kører først fuld kraft når der afvikles 3D i spil. Der er ingen grund til at fyre en masse krudt af når der er ingen eller meget lidt 3D i din Windows. Det er ganske normalt.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. august 2009 - 13:05 #4
Den plejer at skrive hvis den får for lidt strøm, men hastigheden bliver sat ned hvis der ikke er mad nok, det sker gerne hvis man har glemt det ekstra strømstik.
Kan godt være at der står 350W på pakken, men der er jo også andre ting i komputeren som skal have lidt at spise, derfor mindst 400W men det er da muligt at den får strøm nok.
Avatar billede katru Nybegynder
07. august 2009 - 13:33 #5
jeg prøver med en 454W strømforsyning...
Avatar billede katru Nybegynder
07. august 2009 - 19:51 #6
Nej, den nye psu gør ingen forskel hvad den jo burde gøre.
Men jeg så smuttede lige forbi vores lokale pc forretning og de siger at Club 3D HD 3650 ikke er et officielt kort og at "HD 36xx" serien er lavet til pci, altså ikke agp, som på dette kort. Oven idet skulle driveren fra Ati heller ikke passe.

Nå, det er en ommer må man så bare sige:(
Avatar billede katru Nybegynder
08. august 2009 - 00:09 #7
Er der så nogen der kan give et godt bud på et andet
ligeså kraftigt, til max 500kr?
Det skal være et der ikke behøver ekstern strøm og understøtte agp 4/8.

point går til det bedste bud på et grafikkort. Hvis der ikke kommer et godt bud, vil point gå til Silbidor
Avatar billede Jensen DK Novice
08. august 2009 - 07:03 #8
Det bedste bud er nok Nvidia 7600GS men det skal have ekstra strøm, jeg bruger det selv og strømforsyningen er kun på 180W hos mig er det fint klarer alle opgaver uden problemer.
Er nok ved at være for sent ude med AGP x 8 fandt ikke noget men ved at det findes.
Avatar billede katru Nybegynder
08. august 2009 - 11:30 #9
Hmm det skal være AGP, andet vil  jo ikke passe. jeg giver det lige et døgn mere eller får silbidor point.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. august 2009 - 06:43 #10
Mit er AGP x 8 prøv at søge på Google det findes helt sikkert endnu.
Avatar billede katru Nybegynder
09. august 2009 - 10:51 #12
Ok. Tak for al hjælpen.