Avatar billede kelleolsen Nybegynder
07. august 2009 - 15:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Form

Hej eksperter.

Når man laver en ganske alm formular i html, så når man trykker send, så åbnes ens standarte emailprogram, også skal man trykke send igen. Men man kan også lave en anden formular, nemlig FormMail, så sender den med det samme. Men findes der ikke en meget lettere metode, så man bliver blandet uden om alt det der php og cgi ? :)

Kelle
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2009 - 15:37 #1
Mailen skal sendes af noget. Den kan sends af client mail program eller den kan sendes af kode server side.

Hvilke andre muligheder er der ?
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
07. august 2009 - 15:42 #2
Så er der andre mugligheder end Formmail?

Er FormMail den eneste? Findes der ikke flere?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2009 - 15:49 #3
Ja, der er andre muligheder end Formmail, men de gør alle sammen det samme. Som Arne sagde, skal mailen jo sendes af noget, enten klienten eller serveren. Formmail er bare en af de serverløsninger der findes.
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
07. august 2009 - 15:59 #4
Findes der nogle hvor der er lidt mere guides til osv? Og hvor man kan downlaode færdiglavede eksempler?
Avatar billede roenving Novice
07. august 2009 - 17:10 #5
Har din udbyder ikke et formmail-script ?-)

-- mange har et gratis, men ikke alle, og nogle af dem er restringeret til at sende til mails på samme domæne e.l.
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
07. august 2009 - 17:36 #6
Hvad hvis det er en server man selv har stående?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. august 2009 - 18:20 #7
Jo der findes en nemmere metode - kan se at du også efterspørger login og sikring af bestemte skjulte sider.

Jeg har selv forsøgt engang i tidernes morgen , men blev alridg dus med de php scripts og er ikke programmør.

Men har valgt at anvende CMS system på min egen server og så opsætte den med en mailservice f.x sendmail eller postfix.

Jeg formoder at det er en linux server du har ? for så skal du bare have php og sendmail og mysql til at fungere så klarer du resten i dit cms system.
Håber du kan bruge mit forslag ellers kan du afvise.

Der findes mange gode opensource cms f.x joomla , e107, postnuke, phpnuke, og andre.