Avatar billede kims0809 Nybegynder
07. august 2009 - 22:45 Der er 3 kommentarer

Må jeg låne en kopi af win2003 server standard?

Halløjsa folkens

Jeg er den lykkelige ejer af en Dell server som jeg har haft i 2 år fra ny, den har aldrig været nede, pga hardware ihvertfald, men den mangler en reinstallation af win2003 server, denne har jeg licens på, MEN! Mit dejlige hostingcenter har før lavet en reinstallation for mig, hvor jeg sendte dem original CD'en. Denne har de så smidt væk, jeg har selvfølgeligt stadig key'en.

Spørgsmålet er så bare om jeg må få en kopi af en identisk version og installere denne med min egen key??
Avatar billede justrace Novice
07. august 2009 - 23:55 #1
Det må du da, men du kunne jo også bare downloade den fra microsoft.
Avatar billede justrace Novice
07. august 2009 - 23:59 #2
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. august 2009 - 00:11 #3
Du burde kontakte dit hostingcenter og bede dem om at fremskaffe en erstatnings cd, for den de har smidt væk. Ellers må de jo købe en ny licens til dig. (Men de kan vel ikke huske at du har sendt dem en CD. Så de fraskriver sig alt ansvar.)

Hvis serveren var preinstalleret med server 2003 da du købte PC'en, kan du prøve at kontakte DELL og høre om du kan få et nyt medie.