Avatar billede danielos Nybegynder
09. august 2009 - 17:31 Der er 4 kommentarer

USB-pen virker pludselig ikke

Min USB-pen er holdt op med at fungere.

Det kom sig efter: Jeg var ovre ved en ven for at geninstallere hans pc. Han havde nogle filer vi lagde over på USB-pennen. Jeg genstarter pcen og booter op på cden og går i gang med installationen of windows xp. Jeg vil lige se noget på USB-pennen på min bærebare computer og piller usb-pennen ud af hans computer og sætter den i min bærebar - alt imens hans pc kører.

Når jeg sætter pennen i min bærebar kommer lyden, som når man tilslutter en usb-enhed, derefter burde Vista (som jeg har på den bærbare) automatisk komme med muligheden om automatisk afspildning, men intet sker. Går jeg ind på "denne computer" er der godt nok en flytbarenhed, men når jeg vil åbne den kommer meddelelsen "Indsæt en disk i flytbar disk (f)".

Jeg har prøvet at sætte den i hans pc med MS XP, den skriver noget med at enheden ikke er formateret og om jeg vil gøre det nu. (og jeg ønsker self ikke at formatere penne og miste mine data)

Jeg har ALT på min usb-stik, da jeg netop har købt ny bærbar i forgårs og brugte usb-pennen til backup.

Er der nogen der har nogle gode forslag, de må bare ikke gå tabt de data på usb-stikket.
09. august 2009 - 20:13 #1
Kan forestille mig at du/I har taget USB 'dimsen' ud af PC'en FØR data var skrevet ordenligt færdig; så kan man opleve der beskrevne...

Der findes Tools der ka' fixe det; jeg vil dog lade andre om at svare/kommentere den 'detalje' ...
Avatar billede mads Praktikant
09. august 2009 - 23:03 #2
Hejsa,
Har du prøvet at højreklikke på drevet i 'Denne computer', og så vælge Egenskaber -> Fanebladet Funktioner -> Klik på knappen "Undersøg nu..." -> sæt flueben i begge felter "Ret fejl..." og "Søg efter.." -> Klik Start.
Det vil udføre en scanning og automatisk reparation af de fleste fejl.
Efter scanning/reparartion, burde du kunne tilgå dine filer igen.
Avatar billede danielos Nybegynder
09. august 2009 - 23:14 #3
Hej..
Tak for svarne
Når jeg trykker "undersøg nu" skriver den "Kontol af disk kan ikke udføres, fordi Windows ikke kan få adgang til disken". Så det er desværre ik en mulighed..
Avatar billede mads Praktikant
10. august 2009 - 00:31 #4
Der findes ikke meget freware til at genskabe USB data, men kig på denne (http://www.drive-recovery.in/driverecovery/usb-rec.html) eller (http://www.freewaredatarecovery.org/freewaredatarecovery/memstk.html), og kør evt. en demoverson for at se om det kan raperarere.
Jeg er klar over at der er begrænsninger mv. i demo, men hvis den kan løse jobbet og du værdsætter dine date, er det måske de $45 (250,-kr) værd?