Avatar billede c-lund Nybegynder
11. august 2009 - 11:30 Der er 7 kommentarer

Luk af popup + skift af side

Hej

Jeg åbner et popup fra en side ved hjælp af denne:
var newwin = window.open('shop/loadingpayment.html','newwin','width=800,height=500');
newwin.focus();

Jeg kunne godt tænke mig, at hvis popup'en bliver lukket ned, ved at der trykkes på det røde kryds, at opener så går til en anden side. Kan det lade sig gøre?

Jeg har ikke mulighed for at skrive kode eller noget på den side der åbner i popup'en

På forhånd tak
Avatar billede stigma Nybegynder
11. august 2009 - 14:25 #1
Hvis du ikke har mulighed for at ændre i koden, tror jeg ikke det kan lade sig gøre. Hvis det var muligt ville koden være:

window.opener.location='index.php';
Avatar billede stigma Nybegynder
11. august 2009 - 14:28 #2
Hov misforstod lige teksten. Dvs du kan godt skrive kode i selve popup vinduet?

Så kunne det laves som det her

<button onclick="newLocation('index.php');">Luk vindue</button>

::JavaScript

function newLocation(url) {
  newwin.close();
  window.opener.location=url;
}

Sådan kunne det eventuelt laves.
Avatar billede c-lund Nybegynder
11. august 2009 - 14:40 #3
Nej kan desværre ikke skrive kode i selve popup vinduet. kun i hoved vinduet der åbner popup'en
Avatar billede stigma Nybegynder
11. august 2009 - 14:45 #4
Så tror jeg desværre ikke det er muligt.
Avatar billede olebole Juniormester
11. august 2009 - 15:24 #5
<ole>

Hvis de to dokumenter ligger under hvert sit domæne - og det kunne det jo tyde på, da du ikke kan skrive i det ene - er der med garanti ingen mulighed for at scripte mellem de to

/mvh
</bole>
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
11. august 2009 - 19:57 #6
Betalings-systemet skal bare have en pararmeter der angiver hvilken side der vises når der annuleres.
- men det dokument der åbner popup vinduet kan overvåge med en timer-rutine om det åbnede vindue stadigt er åbent. Derefter ...
Avatar billede olebole Juniormester
11. august 2009 - 23:28 #7
Ja, hvis det er alt, kan der spørges på objektets closed property  ;o)