Avatar billede tuaan Nybegynder
11. august 2009 - 22:04 Der er 31 kommentarer

problemer med at åbne mine installeret programmer

hej,
jeg vil hører om der er nogle der kan hjælpe mig.
jeg har et problem, som jeg har fået for ca. 2 uger siden..
kan ikke åbne mine installeret spil / programmer
hvis jeg trykker det iconen står der at det er en manglende genvej?
altså det er en .exe fil min der sker intet..
jeg har tjekket om programmet er i min harddisk, og det er den. dog er .exe filen der ikke..
og her taler vi ikke kun om 1 program, men derimod 10 programmer som giver det samme svar..

nogle der kender til problemet ?

mvh. JOhnny
11. august 2009 - 22:29 #1
For 159'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

----

Hvilke slags programmer ?
Egne instalerede programmer ?
Eller også Styresystemets egne (små) programmer ?

Kan man forestille sig noget 'utøj' / 'snavs' / Virus halløj der har lavet ballade ?
Avatar billede tuaan Nybegynder
11. august 2009 - 23:42 #2
det er vista !

det er programmer som installeret spil, fl studio power iso .. så det er egen installerede programmer .

og f.eks. hvis jeg prøver at installer et af spillende igen, står der adgang nægtet eller også stopper den installationen
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. august 2009 - 00:31 #3
Det lugter kraftigt af snavs på maskinen. Der er et eller andet, der har fjernet dine exe-filer, eller skjult dem, eller forhindrer adgangen til dem.
/ptj_11
12. august 2009 - 09:10 #4
... derfor ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

--------

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

------------------
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 12:34 #5
Malwarebytes' Anti-Malware 1.40
Database version: 2551
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

12-08-2009 12:20:50
mbam-log-2009-08-12 (12-20-50).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|F:\|)
Objekter skannet: 253077
Tid tilbagelagt: 2 hour(s), 4 minute(s), 17 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 1
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 2
Inficerede Filer: 3

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Trymedia Systems (Adware.Trymedia) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Java Syncro (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
C:\Users\Johnny\AppData\Roaming\nidle (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\Johnny\AppData\Roaming\Twain (Trojan.Matcash) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
C:\Users\Johnny\AppData\Roaming\Twain\Twain.exe_old451 (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\Johnny\AppData\Roaming\svchost.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\Public\Favorites\NginuL_na.exe (Worm.AutoRun) -> Delete on reboot.
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 12:35 #6
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 12:31:15, on 12-08-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18294)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BkupTray.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDSLoader.exe
C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
c:\PROGRA~1\mcafee\msc\mcuimgr.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10b.exe
C:\Users\Johnny\Downloads\hijack\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: &Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: AskBar BHO - {201f27d4-3704-41d6-89c1-aa35e39143ed} - C:\Program Files\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll
O2 - BHO: McAntiPhishingBHO - {377C180E-6F0E-4D4C-980F-F45BD3D40CF4} - c:\PROGRA~1\mcafee\msk\mcapbho.dll
O2 - BHO: Canon Easy Web Print Helper - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\scriptsn.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: ShowBarObj Class - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\ActiveToolBand.dll
O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: Acer eDataSecurity Management - {5CBE3B7C-1E47-477e-A7DD-396DB0476E29} - C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDStoolbar.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {3041d03e-fd4b-44e0-b742-2d9b88305f98} - C:\Program Files\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [mcagent_exe] C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe /runkey
O4 - HKLM\..\Run: [BkupTray] "C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BkupTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PLFSetI] C:\Windows\PLFSetI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZPdtWzdVitaKey MC3000] "C:\Program Files\Acer\Acer Bio Protection\PdtWzd.exe" show
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eDataSecurity Loader] C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDSloader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ePower_DMC] C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Program Files\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Program Files\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon
O4 - HKLM\..\Run: [PWRISOVM.EXE] C:\Program Files\PowerISO\PWRISOVM.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\program files\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MSN Webcam Recorder] "C:\Program Files\MSN Webcam Recorder\ml20gui.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2009] c:\program files\uniblue\registrybooster\StartRegistryBooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Shockwave Updater] C:\Windows\System32\Adobe\SHOCKW~1\SWHELP~1.EXE -Update -1100465 -"Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; da; rv:1.9.0.11) Gecko/2009060215 Firefox/3.0.11" -"http://gamarena.tv2.dk/t/v/client/info?action=gameClient&game=penaltypractice&version=3&partnerCode=tv2dk&locale=da_DK&tgId=7944094"
O4 - Startup: hamachi.lnk = C:\Program Files\Hamachi\hamachi.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Quick-Launching Area - {10954C80-4F0F-11d3-B17C-00C0DFE39736} - C:\Program Files\Acer\Acer Bio Protection\PwdBank.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Quick-Launching Area - {10954C80-4F0F-11d3-B17C-00C0DFE39736} - C:\Program Files\Acer\Acer Bio Protection\PwdBank.exe
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Betway Casino - {3063c161-2f7e-4225-ba73-08bc8f64c67e} - C:\Betway\Casino\casinogame.exe (file missing)
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Program Files\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe
O9 - Extra button: Betway.com Poker - {4CBB5C71-1BA0-49ca-93CD-159AF8AA0CC9} - C:\Betway\Poker\MPPoker.exe (file missing)
O9 - Extra button: Gnuf Casino - {8FE9B27A-BDCD-4d27-A430-4DC0B58D01B0} - C:\Gnuf\Casino\casinogame.exe (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Gnuf Poker - {A99C8F70-4D5B-482c-8854-05BC0BB8B182} - C:\Gnuf\Poker\MPPoker.exe (file missing)
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DE752A4A-4728-4801-9EA2-68F90ED17F10}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: AWinNotifyVitaKey MC3000 - C:\Program Files\Acer\Acer Bio Protection\WinNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: spba - C:\Program Files\Common Files\SPBA\homefus2.dll
O23 - Service: Application Driver Auto Removal Service (01) (appdrvrem01) - Protection Technology - C:\Windows\System32\appdrvrem01.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Agent Service (BUNAgentSvc) - NewTech Infosystems, Inc. - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\Client\Agentsvc.exe
O23 - Service: eDataSecurity Service - Egis Incorporated - C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDSService.exe
O23 - Service: Empowering Technology Service (ETService) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\Service\ETService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\Microsoft.NET\Framework\v3.0\Windows Communication Foundation\ServiceModelInstallRC.dll,-8193 (idsvc) - Unknown owner - C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v3.0\Windows Communication Foundation\infocard.exe (file missing)
O23 - Service: iGroupTec Service (IGBASVC) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer\Acer Bio Protection\BASVC.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - Unknown owner - C:\Program Files\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\McShield.exe
O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
O23 - Service: MobilityService - Unknown owner - C:\Acer\Mobility Center\MobilityService.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
O23 - Service: McAfee Anti-Spam Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MSK\MskSrver.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Backup Service (NTIBackupSvc) - NewTech InfoSystems, Inc. - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BackupSvc.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Scheduler Service (NTISchedulerSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\SchedulerSvc.exe
O23 - Service: O2Micro Flash Memory Card Service (o2flash) - O2Micro International - C:\Program Files\O2Micro Flash Memory Card Driver\o2flash.exe
O23 - Service: Protexis Licensing V2 (PSI_SVC_2) - Protexis Inc. - C:\Program Files\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - CACE Technologies - C:\Program Files\WinPcap\rpcapd.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

--
End of file - 14075 bytes
12. august 2009 - 13:02 #7
Hmmm... Malwarebytes har nappet noget...

Der er en del oprydning ifølge din log...

1) Husk M$ ServicePack2 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d + efterfølgende opdateringer fra WindowsUpdate. Du mangler også IE8 + efterfølgende opdateringer...

---------------------------------------

2)
Afinstaller (Hvis de er der?)

* Google Software Updater
* Apple Mobile Device
* iPod-tjeneste (iPod Service)
* Bonjour-tjeneste (Bonjour Service)
* AskBar / Ask Search Assistant
* YahooToolbar

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------

3) Hvordan kører PC'en så DEREFTER... Gerne en frisk Log efter ovenstående procedure...
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 13:17 #8
er igang med at hente updateringerne ..
ie8 siger du jeg mangler, hvad er det ?
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 15:14 #9
har lige prøvet at installere servicepack2 men den siger at pack kunne ikke installeres.. så trykkede jeg på ydeligere oplysninger og der stod der: fejl:ERROR_SXS_FILE_HASH_MISMATCH(0x800736cc)

men prøver lige en gang til .
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 15:17 #10
er det bare mig, men nu virker dit link til service pack 2 ikke længere
12. august 2009 - 15:26 #11
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d - fint nok her...

(Hent pakken/filen  - ~475.5 MB - og GEM et passende sted. Luk alle programmer og SÅ kør pakken/filen ...Evt. "HøjreMusseTast - Kør som Administrator...")

IE8 = "Microsoft Internet Explorer 8.0"
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 15:31 #12
har prøvet og trykke på linket .. og prøvet diverse søg metoder.. men kan ikke komme ind på siden længere.
12. august 2009 - 15:38 #13
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 15:49 #14
den virker .. så prøver jeg lige at installer service pakken igen .
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 16:09 #15
nu er jeg kommet ind i et nyt problem, efter jeg har hentet service pack så siger den ro continue obtain a version of the pack that supports the language files list below, or uninstall the language files below, then restart the installation, og i listen står der dansk .. hvordan kommer jeg videre derfra?
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 16:13 #16
istedet for så kører windows update . det er vel det samme?
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 16:51 #17
puhaa, nu har jeg prøvet windows update, da jeg kiggede på oversigten kunne jeg se at service pack 1 & 2 var mislykkes ..
der står "Windows Vista Service Pack 2 (KB948465)

Installationsdato: ‎12-‎08-‎2009 16:29

Installationsstatus: Mislykkedes

Fejldetaljer: Kode 8024402C

Opdateringstype: Vigtig

Windows Vista Service Pack 2 er en opdatering til Windows Vista, som indeholder alle de opdateringer, der er udgivet siden Service Pack 1, og som omfatter understøttelse af nye typer hardware og kommende hardwarestandarder. Når du har installeret denne opdatering, skal du muligvis genstarte computeren. Denne opdatering leveres til dig og licenseres i henhold til Windows Vista-licensvilkårene."

Yderligere oplysninger:
http://support.microsoft.com/kb/948465

Hjælp og support:
http://technet.microsoft.com/en-us/windows/dd767387.aspx
12. august 2009 - 19:19 #18
... WindowsUpdate burde være det samme...
Ta' ALLE opdateringer UNDTAGEN nævnte SP2 ...
Hvad så ?
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 20:43 #19
der står desværre at det er mislykkes ! . og det er updateringer som internet explore 8 osv..
12. august 2009 - 20:51 #20
Vi går en anden vej ->

Til Vista styresystem:

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 21:19 #21
okay .. når jeg når punktet hvor jeg skal skrive /scannow > enter
så dukker denne besked op : /scannow bliver ikke genkendt som en intern eller extern kommando, et program eller bathfil..
12. august 2009 - 21:27 #22
Skriver du præcist dette:

SFC.exe /Scannow + ENTER tasten
eller
/Scannow + ENTER tasten

(Nærlæs #20 igen)
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 21:38 #23
læste vidst forkert ! .
nu er den igang med at scanne
12. august 2009 - 21:44 #24
*S* ...
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 21:58 #25
den nåede kun til 71 % så har jeg fået meddelsen at windows ressourcebeskyttelse kunne ikke udføre den anmodede handling !
12. august 2009 - 22:03 #26
Hmmm...

Andre i dennne tråd ?
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 22:12 #27
tror du det vil hjælpe at formatere den, den er nemlig også blevet en del langsommere ?, dog er jeg bare ikke sikker på at jeg har windows cd'en da den vista var installeret da jeg fik den ..
12. august 2009 - 22:25 #28
Er den født/købt med preinstaleret Vista ?

Model, type, navn, nummer, ... ?
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 22:30 #29
det er en acer travelmate 5530g-603g32mi .

preinstaleret vil det sige ingen cd.. jeg kunne tænde den med det samme og der var vista.. fik ingen windows cd .
12. august 2009 - 22:43 #30
Under BIOS opstart:
Alt + F10 => "Acer eRecovery gendannelsesprogrammet"

(Evt. tryk 3 gange lige efter hinanden er der nogen der siger/skriver...)
Avatar billede tuaan Nybegynder
12. august 2009 - 22:46 #31
okay prøver jeg .. håber det vil hjælpe
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester