Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2001 - 17:55 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

header (\'location:$variabel\'); virker underligt....

Jeg har en side lavet i frames. Jeg bruger sessions, og det hele fungerer fint. men....

Jeg inkluderer på alle sider en login.php, der sørger for sessions og skidt.

Når man er logget ind, vil jeg gerne sende brugeren til den side han loggede ind fra, og jeg bruger header(location).

Men det dutter ikke helt. Når brugeren bliver sendt videre, starter et nyt framesæt op inde i den frame hvor login siden var før..fatter det ikke!

Se evt. på www.datefinder.dk/divxit.dk

Brug menuen i toppen :

Community > Mail og prøv at logge ind med:

profilnavn: test3
  password: rfr

Så kan du selv se hvad der sker....
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
11. juli 2001 - 18:00 #1
Hvilken fil header\'er du til ??

midte.php

?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
11. juli 2001 - 18:05 #2
Skriv header(\"location:midte.php\"); ..

hvis du ik\' har gjort det?
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2001 - 18:20 #3
midte.php er bare den side der som default er i mit frameset....

Når man logger ind via mail.php burde man sendes til mail.php igen, men denne gang er man logget ind.

Jeg bruger header(\"location:mail.php\");
Avatar billede htx98i17 Professor
11. juli 2001 - 18:35 #4
det kan vidst ikke være andet end at du har sat location til et framesæt ?
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2001 - 18:42 #5
Jeg har ikke sat location til noget som helst...Det kan man ikke med header(location)
Avatar billede htx98i17 Professor
11. juli 2001 - 18:45 #6
hva snakker du om ? du skriver da at du bruger header(\"location : $var\"); ?
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2001 - 18:56 #7
Ja, men jeg mener location på location..hehe, hvordan forklarer man det?

Ja, jeg bruger header (location), men det jeg mener er at den ikke har en location (lissom et link : target=\"ramme\")

Tror måske jeg ahr fundet fejlen...2 sek..
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2001 - 19:17 #8
Problemet er vist at jeg på mail.php inkluderer login.php. Login.php redirecter så til mail.php, men den redirecter videre til $side.php, der ikke findes, og derfor smider den videre til index.html.

Hmmm....
Avatar billede htx98i17 Professor
11. juli 2001 - 19:21 #9
hehehe
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2001 - 19:48 #10
Men sagen er at det virker når jeg skifter

header(\"location:$side\");

ud med

header(\"location:mail.php\");

$side er ikke tilgængelig, selvom jeg session_register den...session_start er med..
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2001 - 20:04 #11
Fik det til at virke...ikke elegant, men godt nok.

Jeg lavede en <input type=hidden> i min form. Så blev $side sendt med..
Avatar billede razor Nybegynder
12. juli 2001 - 09:25 #12
Ta\' nu lige og følg RFC\'en hvis I virkelig vil sende en HTTP-header:

<<< http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc2616.html

  The Location response-header field is used to redirect the recipient
  to a location other than the Request-URI for completion of the
  request or identification of a new resource. For 201 (Created)
  responses, the Location is that of the new resource which was created
  by the request. For 3xx responses, the location SHOULD indicate the
  server\'s preferred URI for automatic redirection to the resource. The
  field value consists of a single absolute URI.

      Location      = \"Location\" \":\" absoluteURI

  An example is:

      Location: http://www.w3.org/pub/WWW/People.html

      Note: The Content-Location header field (section 14.14) differs
      from Location in that the Content-Location identifies the original
      location of the entity enclosed in the request. It is therefore
      possible for a response to contain header fields for both Location
      and Content-Location. Also see section 13.10 for cache
      requirements of some methods.
>>>

Hvordan man sammensætter en absoluteURI kan læses på: http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc1808.html
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 08:02 #13
Det virker jo fint uden..såeh..
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. juli 2001 - 11:04 #14
lol hvor mon man har hørt den sætning før, ms?, hæhæ, pis på standarden
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
13. juli 2001 - 11:14 #15
digmedtalllene > jeg vil sgu nødig se din nok MEGET rodede kode.... dum idé med at pisse på standarden!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. juli 2001 - 12:44 #16
>>wizprod.com  jeg holder mig til standarden, hvilket folk der kender mig ved jeg sætter højt, de fleste der ser mit kode siger det IKKE er rodet men meget efter standarden!

refferede til el_barto\'s holdning
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. juli 2001 - 12:47 #17
Synes det er en skam så lidt som folk følger standarderne i C/C++, VB, Delphi ovs, hadder når det ikke er til at finde rundt i kode pga der ingen tabs er, alt er skrevet i en lang smøre, ovs. derfor lever min kode op til std\'en.

men kort fortalt tror du misforstod min kommentar før