Avatar billede AnnaS Novice
12. august 2009 - 21:28 Der er 1 løsning

Vista og systemgendannelse HJÆLP!!!!

Hej derude.

Jeg er kommet i en grum kattepine efter at jeg skulle oprette gendannelses CD'er til min mor (da hun ikke har nogen windows CD, men kun licensnøglen, og derfor selv skal lave et sæt CD'er udfra fabriksinstallationen)

Hun har en Acer stationær, med Vista Home basic, service pack 2 (hvis det har relavans)

Da hun har haft virus, ville jeg lige lave en alm systemgendannelse (fra Hdd) fra før hun fik virus, før jeg laver CD'erne.

Og her går det galt!

Det skal lige siges, at gik jeg bare ind i systemgendannelse, var der ingen gendannelsespunkter, jeg kunne bruge, men fandt jeg en gendannelsesfunktion i kontrolpanel/sikkerhedskopi og gendannelses center, og trykkede på "reperer windows ved hjælp af systemgendannelse" i venstre side af skærmen, fandt den flere punkter.
Jeg valgte et i forgårs, og satte den i gang.

Den kørte fint i ca en halv time, vi lod den bare stå, og så genstartede den, og gik i sort skærm. (og ja, jeg lod den stå i halvanden time med sort skærm, for at være sikker på det ikke var en del af installationen!)

Derefter har jeg ikke kunne få den startet op.

Når den prøver, starter den op, siger systemet ikke blev lukket korrekt, naturligvis fordi den eneste måde er tænd/sluk knappen...

Starter jeg så op i alm Windows, går den tilbage til den sorte skærm, og gør ikke mere.

Starter jeg op i safe mode, kører den alle driverne igennem, og går derefter videre og går i stå ved den sorte skærm.

Det interessante er at i sort skærm er musemarkøren der, og jeg kan bevæge den. tastaturet lyser også som om det er ok...

Det er simpelthen som om drivere virker, men  selve Windows er dødt/halvdødt...

Er der nogen der har nogen ide om hvad der kan  være sket? og hvad man kan gøre?

mvh Anna
Avatar billede b-and Novice
12. august 2009 - 21:54 #1
Genstart maskinen og tryk ALF+F10 3 gange.

Genetabler så tilbage til fabriksindstillinger.

Men inden da, så skal du ha hevet data ud - til det brug så følg denne vejledning > http://bjergs.net/puppy_live.html < og følg den slavisk.