Avatar billede a_s0meone Nybegynder
14. august 2009 - 15:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netfinity 5600 scsi setup

Jeg har fået en gammel Netfinity 5600 server foræret, og vil gerne have den op at køre til at "lege" med. MEN, den finder ikke de harddiske jeg har smækket i hotswap bays. Der sidder et hun SCSI kabel fra bundkortet, der ifølge låget til serveren er en "Extender for J25 SCSI Cable" og J25 er så "Int LVD SCSI (via extender)"

Jeg har 2 Adaptec AHA2940W SCSI controller kort, men kan ikke helt finde ud af om de er nødvendige, og hvis, hvordan skal de kobles til så hotswap bay'en er forbundet?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
14. august 2009 - 21:48 #1
Installer du den med IBM´s ServerGuide Setup and Installation CD, hvis ikke tror jeg ikke du får det til at virke, da dit OS media kit ikke har driverne til controlleren
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
14. august 2009 - 21:54 #2
jeg har downloaded drivers til min Adaptec controller, og har prøvet ServerGuide, men den siger at der ikke er opsat et raid, og med ServeRaid fra IBM, siger den at der ingen harddiske er sat til, derfor jeg spørger om hvordan kablet skal være sat til, ved godt hvordan jeg skal gøre når først harddiskene er koblet til, men kan ikke greje hvordan hotswap bay'et skal sættes på controller, da bios boot siger at der er en onboard controller
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
14. august 2009 - 22:21 #3
ok
så må jeg trække mig, det var det eneste bud jeg havde
Avatar billede Nicolai_S Nybegynder
05. september 2009 - 23:42 #4
så skal du sætte kablet til scsi connectoren på bundkortet, er der to kanaler, så skal du vælge kanal A, og derefter gå ind i biosen til SCSI controlleren, er det en RAID scsi controller skal du oprette et RAID. (også i SCSI controllerens bios)
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
08. september 2009 - 22:16 #5
kan du uddybe det lidt? altså skal jeg koble mit scsi controller kort til extenderen på bundkortet med et kabel? eller hvordan mener du, for syntes jeg har prøvet det, og der siger den at den ikke kan finde nogle enheder på controlleren.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
05. maj 2010 - 09:36 #6
lukker