Avatar billede webber89 Nybegynder
17. august 2009 - 17:07 Der er 15 kommentarer

video visning

Hej
Jeg har en hjemmeside hvor jeg skal lave en lille præsentations video til at køre nogen der har et script jeg kan bruge til dette?
siden er php basseret det skal ikke være et særligt stort billede videoen skal køre i noget der ligner 200x160 pixcels (cirka) nogen der kan hjælpe mig bedst igang så jeg har et enkelt script til at vise videoen med?
Avatar billede nemlig Professor
17. august 2009 - 17:28 #1
Du må hellere oplyse, hvilken video-type, der er tale om.
Er det flash, wmv, mpg eller?
Skal scriptet kører af sig selv, når siden startes.
Jeg har fx. en lille video-kørende på en foreningsside
http://www.fdf.dk/esbjerg1

Er det sådan noget?
Det er i øvrigt en flash-video.
Avatar billede webber89 Nybegynder
17. august 2009 - 17:34 #2
Den skal gerne starte af sig selv hvis det er muligt bare en gang. formattet, skal være ret go kvalitet jeg kan jo konvatere den efter behov.
det link du sender beskriver det jeg efterspøger rigtig godt.
Avatar billede nemlig Professor
17. august 2009 - 17:46 #3
Det var da underligt.....
Da jeg åbnede denne tråd, så var text-arrayet udfyldt med det, som står i #3. Også da jeg genindlæste siden.

Kvaliteten af videoen styrer du næsten selv, når du konverterer den. Jo lavere båndbredde - desto ringere kvalitet.

I #3 foreslåes en løsning med wmv-filer, som nok over 90% af browserne kan afspille.

Det som jeg har lavet, er lavet i flash, hvilket kræver en flash-afspiller hos brugeren. Så her er det måske også kun 90% af brugerne, som kan afspille flash. Det smarte er, at hvis brugeren ikke har flash-installeret, så vil video-vinduet fortælle det, og vise link til download.

Hvad foretrækker du?
Avatar billede nemlig Professor
17. august 2009 - 17:47 #4
Hov - nu er tråd #3 forsvundet. Der er vist nok et eller andet galt her på Experten lige nu.......
Avatar billede webber89 Nybegynder
17. august 2009 - 17:51 #5
ja jeg forstod heller ikke helt hvad du mente med #3 ;)

men ja brugervenligheden skal være i top samt at det skulle gerne være de fleste der kan se den, langt de fleste har vel flash, men er det enkelt at lave en afspiller som den du har?
Avatar billede nemlig Professor
17. august 2009 - 18:16 #6
Nu skal jeg lige til et ledermøde og så kigger jeg i tråden senere i aften.
Så kan andre måske komme med forslag til alternative løsninger.
Og så kan du se, hvad der passer dig bedst.
Hvis flash-så får du opskriften senere i aften.

Men du skal selvfølgelig kunne lave flash-video filer.
Der findes gratis programmer på nettet til at klare dette, hvis du ikke allerede har et.
Avatar billede webber89 Nybegynder
17. august 2009 - 22:03 #7
Jeg håber du kan hjælpe mig lidt med en opskrift med flash det du har er nøjagtig det jeg søger.
Avatar billede nemlig Professor
17. august 2009 - 22:49 #8
Du kan hente kode og nødvendige filer her:

http://blog.deconcept.com/swfobject/

Samme sted får du også forklaring til, hvordan dine parametre skal være.

Vend endelig tilbage, hvis noget driller?
Avatar billede webber89 Nybegynder
20. august 2009 - 22:49 #9
Hej syns bare det jeg for er en visning af en flash objekt, hvordan laver jeg det som på din side, med en play funktion osv.?
Avatar billede nemlig Professor
22. august 2009 - 10:30 #10
Her har du et kode-eksempel, hvor videoen starter automatisk og løber i ring.

I denne opstillinger her jeg 2 mapper:
1. "flash", hvor flash-komponenterne ligger
2. "video", hvor mine videofiler ligger.

I dette eksempel henter jeg den samme video hver gang, som jeg i dette eksemple har kaldt 05.flv.

Og nu går jeg det nemt for dig, da du kan hente flash-kompenenterne her, som du altså skal udpakke i mappen "flash", og så får du også lige en video-fil, som du skal ligge i mappen "video".

www.fam-johansen.dk/flash.rar
Den burde faktisk udpakker filerne, som de skal ligge på serveren.

<html>
<body>
<div id="container"><a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">Get the Flash Player</a> to see this player.</div>
    <script type="text/javascript" src="flash/swfobject.js"></script>
    <script type="text/javascript">
        var s1 = new SWFObject("flash/player.swf","ply","258","145","9","#FFFFFF");
        s1.addParam("allowfullscreen","true");
        s1.addParam("allowscriptaccess","always");
        s1.addParam("flashvars","file=../video/01.flv&autostart=true&stretching=fill&displayclick=fullscreen&fullscreen=true&repeat=always&image=preview.jpg");
        s1.write("container");
    </script>
</body>
</html>
Avatar billede nemlig Professor
25. august 2009 - 16:13 #11
Har du fået det til at virke??
Avatar billede nemlig Professor
12. september 2009 - 22:46 #12
Hallooo - du har fået meget konkret hjælp. Det mindste du kan gøre, er da at give en tilbagemelding og afslutte spørgsmålet.
Avatar billede nemlig Professor
01. december 2009 - 22:35 #13
Nu sender jeg et svar.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2009 - 23:38 #14
Nå, men så kan jag da sige tak : )
- hvad bruger du til at konvertere til .flv ?
Avatar billede nemlig Professor
02. december 2009 - 08:08 #15