Avatar billede obmm Nybegynder
18. august 2009 - 16:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hente data fra "død" bærbar, hvor harddisk sansynligvis ikke er skadet

Min bærbar PC er desværre dømt "død" hos Acer i Tyskland, jeg er så ved at forsøge via Bilka at få min harddisk retur.
Når/hvis jeg får den retur, hvorledes kan jeg så få fat i mine data fra den.
Har en del familiebilleder der ikke er taget kopi af :-(
Avatar billede nissen2630 Novice
18. august 2009 - 16:33 #1
Du kan lave en bootcd/USB nøgle feks BartPE.

Smid din gamle disk i en anden maskine og boot på cd'en/USB'en
Kopier indholdet over på en ekstern HD eller USB nøgle
Avatar billede obmm Nybegynder
18. august 2009 - 17:14 #2
Lidt mere svar, jeg forstår ikke helt fremgangsmåden!?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. august 2009 - 17:32 #3
Hvis du sætter disken i en anden bærbar så kan du redde dine data med PuppyLinux:
Fremstilling af Puppylinux CD - http://bjergs.net/boot_iso.html
Vejledning i brugen - http://bjergs.net/puppy_live.html - Her er også downloadlink.

Men jeg ville købe en ekstern box, der kan tage 2½" diske og redde dem den vej, det er noget nemmere.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. august 2009 - 17:58 #4
eller WINPE
bartpe er ulovlig

eller sæt disken til anden pc
Avatar billede fromsej Praktikant
18. august 2009 - 18:30 #5
Hvad er der ulovligt ved Bart?
Du bruger din egen legale Windows til at fremstille den med, samt freewareprogrammer.
Avatar billede obmm Nybegynder
18. august 2009 - 20:13 #6
Jeg tænkte mere på en eller anden form for kabeltilslutning USB eller lign. Jeg har en ældre "holder" til stationære PC-harddiske, findes der ikke noget lign til en bærbarharddisk??
18. august 2009 - 20:44 #7
Avatar billede obmm Nybegynder
21. august 2009 - 20:01 #8
karise_larry, læg et svar, jeg forsøger noget af det du har foreslået, HVIS jeg får min harddisk retur, venter stadig på svar om de kan finde den i Tyskland ;-(
21. august 2009 - 21:18 #9
Ping...
(Deles med andres forslag!)
Avatar billede obmm Nybegynder
22. august 2009 - 08:12 #10
Ok, så håber jeg i andre lægger et svar.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. august 2009 - 08:24 #11
Det er ikke nemt at følge med, når mailsystemt åbenbart ikke virker.
Avatar billede obmm Nybegynder
05. juni 2010 - 08:08 #12
Læg et svar og jeg lukker!