Avatar billede ullidk Nybegynder
18. august 2009 - 21:02 Der er 2 kommentarer

Sort skærm og lys i strøm og harddisk diode

Hejsa,

Jeg har et problem med min PC, som efter en genstart nu overhovedet ikke er til at få liv i. Den starter fint, men skærmen står på standby som om der intet signal er fra PC'en, og på selve PC'en lyser strøm dioden, harddisk dioden og lyset i CD brænderen konstant, dvs. ikke de sædvanlige blink her og der, der viser aktivitet.
Jeg har prøvet at tage begge RAM klodser ud på skift og jeg har endda prøvet at tage harddisken ud, men uden held.
PCen kører WinXP Pro, 2,4 Ghz Intel 4 processor.

Nogle der har et bud?

Mvh
Ulrich
Avatar billede lyllelys Nybegynder
18. august 2009 - 21:59 #1
Hejsa.
Aner ikke, hvad du skal gøre, men din beskrivelse svarer dog nøjagtigt til, hvad der skete for min pc. Den blev sendt til HP og der kom et større kølesystem i, da det eksisternde åbenbart ikke var stort nok. Inden da, havde de skiftet både Ram, bundkort mm.
Så, det kan måske være det, der skal til.

Og blev så nysgerrig på, at se om der lige var nogle svar, så man kunne blive klogere på dette fænomen.

Mhv
Lis
Avatar billede nr-one Nybegynder
18. august 2009 - 22:24 #2
Dette sker også for min server, og det skyldes en løs strøm på mit bundkort (når jeg genstarter fx), tager strømme fra når det sker, heldigvis ikke tit den er slukket jo :)

Mit umildbare bud er at den Fejler i POST, endten pga Grafikkortet eller selve Bundkortet.

Correct me if im wrong.