Avatar billede netro Nybegynder
19. august 2009 - 00:21 Der er 11 kommentarer

Beslag til låge i møbel

Nogen der ved, om det de her kalder et "mikroovnbeslag" har et mere officielt navn? Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal kigge efter - og hvor. Kunne godt tænke mig at se forskellige varianter af det.

http://www.mbkokkenfornyelse.dk/haengsler.htm
Avatar billede nissen2630 Novice
19. august 2009 - 00:56 #1
Der er ikke nogen microovns beslag på det link du henviser til.

Et microovns beslag et faktisk det samme som det beslag man bruger når man hænger en hylde op på en væg.
Den eneste forskel er at microovns beslaget kan justeres i bybden.
Avatar billede nissen2630 Novice
19. august 2009 - 00:58 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2009 - 09:02 #3
Der er ikke nogen microovns beslag på det link du henviser til.

Fra mandens link:
MIKROOVNBESLAG kører op foran lågen ovenover og tager derfor ikke plads ud i rummet, men samtidig er mikroovnen gemt væk når den ikke er i brug.
VIP løfter lågen ud i vandret. Bruges kun til overskabe. GASSTEMPEL gør det lettere at åbne og lukke lågen.
Avatar billede netro Nybegynder
19. august 2009 - 09:06 #4
For at der ikke skal være nogen tvivl, er det nederste billede jeg henviser til: http://www.mbkokkenfornyelse.dk/7_3BL_haeng3.jpg

Hvad hedder det? Hvis det da ellers har et specielt navn.
Avatar billede nissen2630 Novice
19. august 2009 - 18:22 #5
Må gentage hvad jeg skrev:

Det er ikke det man kalder microovns beslag.

Microovns beslag er beslag til at montere microovnen på vægen, under et skab eller ned fra loftet. (har nok solge ca 1000 af dem som gammel hvidevare sælger :-) )

De beslag der på billedet er et lift beslag som det kaldes.
Avatar billede netro Nybegynder
19. august 2009 - 19:52 #6
Lift-beslag? Okay, det kunne du da bare have svaret til at starte med :-) Ved du om man kan købe dem i Bauhaus, Silvan etc. eller er det kun i køkken-firmaer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2009 - 20:34 #7
Nu Gider jeg ikke google igen, men de steder jeg fandt de hængsler var de ikke kaldt liftbeslag!
Avatar billede netro Nybegynder
19. august 2009 - 22:02 #8
Efter jeg har googlet lidt, synes jeg nu også, at de fleste "liftbeslag" ser sådan her ud:
http://www.blum.at/img/popup/kla/popup_kla0138.jpg
Avatar billede netro Nybegynder
19. august 2009 - 22:03 #9
Altså hvor lågen drejes 90 grader op i stedet for at køre lodret op.
Avatar billede nissen2630 Novice
19. august 2009 - 22:21 #10
netro-> du kan købe dem i alle køkken firmaer. De er ret almindlige
Avatar billede netro Nybegynder
19. august 2009 - 23:00 #11
Okay, så prøver jeg at kigge der. Tak for hjælpen :-)