Avatar billede sthen Nybegynder
19. august 2009 - 02:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Irriterende scrollbar

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside til en bekendt.

Den kan ses her: www.cb-design.dk

Den er hverken helt eller halvt færdig, men én ting irriterer mig ganske voldsomt.

Når siden loades får jeg en scrollbar i højre side, som ikke burde være der. Designet kræver det ikke. Det underlige er så, at hvis jeg hurtigt bevæger musen sideværks frem og tilbage nogle gange igennem menuen (iden at klikke) så forsvinder scrollbaren - hva' hulen sker der.

Jeg har tjekket mine html-tags og kan ikke finde fejl på dem, men det tyder da også på at det er menuen der driller.

Men kan nogen mon få den til at forsvinde, når der ikke er brug for den.

Jeg vil dog ikke fjerne den helt, hvis nu min gamle mor på 86 skal besøge siden - hun kører i en opløsning på 800x600 - og så får hun brug for scrollbaren.

Hjælp !!
Avatar billede Slater Ekspert
19. august 2009 - 08:01 #1
Det er dine menuer der ligger og fylder i bunden af siden. Når du lukker en menu, bliver den sat skjult med "visibility: hidden", hvilket gør at den stadig tager plads - den er bare ikke synlig mere - og af en eller anden grund bliver den flyttet ind i det normale side-flow, så den ligger i bunden.

Skift alle dine "visibility: hidden" ud med "display: none" og alle "visibility: visible" ud med "display: block", så burde det hjælpe.
Avatar billede sthen Nybegynder
19. august 2009 - 08:51 #2
Hold fest hvor er du sej

Der er to steder i scriptet hvor der står noget med: "visibility:inherit"

- hvad skal jeg så ændre det til ???
Avatar billede Slater Ekspert
19. august 2009 - 09:01 #3
Muligvis også display: inherit;

Se om det virker først :) Koden er lidt uoverskuelig uden indrykning, så hvis det her virker, gider jeg ikke grave dybt i den.
Avatar billede sthen Nybegynder
19. august 2009 - 09:47 #4
Fair nok

- og det virker fint efter hensigten

Lægger du et svar - og tak for hjælpen i øvrigt :-)
Avatar billede Slater Ekspert
19. august 2009 - 09:57 #5
Så gerne og så lidt :)