Avatar billede RazzMaTaz Nybegynder
19. august 2009 - 23:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med tabel ramme

Hej

Jeg har lidt problemer med en tabel ramme jeg har lavet.

Den virker fint i FF og Chrome, men laver problemer i IE(8).
Kan ses her. http://www.seidelinstokholm.dk/test/ramme.htm

I IE kommer der luft i mellem den øverste række og resten af rammen. Det ser ud som om det er min 2 billeder i højre og venstre hjørne der skaber hullet.

Nogen det ved hvorfor og hvordan jeg fjerne det.
Avatar billede zips Juniormester
19. august 2009 - 23:56 #1
Start med at sætte en doctype på siden, læs her http://www.eksperten.dk/guide/1288
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2009 - 09:32 #2
<ole>

- og så sæt dine td-slut-tags på samme linje som indholdet:

  <td valign="top"style="color:white;font-weight:bold;background-image:url(images/red_gray_frame/center_frame.gif);background-repeat:repeat-x">
  Title</td>

Ellers laver IE mellemrum

/mvh
</bole>
Avatar billede RazzMaTaz Nybegynder
20. august 2009 - 10:42 #3
Ole's hjalp, tak for hjælpen.
Smid et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2009 - 16:21 #4
zips nævnte DTD'en, så jeg vil gerne dele med ham.

Derudover bør du vælge en anden DTD. For det første skriver du ikke XHTML-kode i dokumentet - og for det andet understøtter IE ikke XHTML, der bruges korrekt (og det gør det ikke i dit tilfælde) - og for det tredie er XHTML en forældet standard.

Brug i stedet:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Avatar billede zips Juniormester
20. august 2009 - 16:47 #5
Tak olebole :-)

Så vil jeg også lige komme med en anden ting, i FF tolkes img som inline og derved sættes et mellemrum under dit img tag, som også kan skabe det mellemrum, dette kan du undgå ved at sætte display:block på dine img tag.
Avatar billede zips Juniormester
20. august 2009 - 16:49 #6
Klik klik og ups så var den oprettet uden svar :-)
Avatar billede zips Juniormester
20. august 2009 - 16:52 #7
Jeg kan slet ikke ramme svar, men med nye batterie virker musen nu som jeg ønsker :-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2009 - 21:46 #8
Der er masser af andre inline elementer, så personligt vælger jeg altid at flytte et slut-tag op, når der er tale om et block eller block-lignende element - og det sidste indhold i det er af inline-type  =)