Avatar billede perj2000 Novice
23. august 2009 - 22:12 Der er 6 kommentarer

IIS på Windows 7

Hej folks

Jeg har lige installeret Windows 7. Noget overraskende virker Internet Information Server ikke - jo det gør den måske nok, men der er så noget der skal konfigureres. Jeg har installeret den under "Turn windows features on/off", men hvad skal der eller til for at få en simpel ASP side til at spille under "localhost"?

Jeg får en HTTP 500 fejl med denne tekst "This error (HTTP 500 Internal Server Error) means that the website you are visiting had a server problem which prevented the webpage from displaying."

Er der nogen der ved hvad der er galt?

Hilsen
Per
Avatar billede lakridserne Nybegynder
23. august 2009 - 22:23 #1
Der kan være mange ting, men har du en .htaccess-fil placeret der hvor du skal ligge dine filer?
Avatar billede perj2000 Novice
23. august 2009 - 22:25 #2
Hvad er det, en htaccess-fil? Det brugte jeg da ikke under XP.
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2009 - 22:34 #3
htaccess hører vist PHP til så glem den.

funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl" i browsern, så kan vi formentlig få en brugbar fejlbesked.
Avatar billede perj2000 Novice
23. august 2009 - 23:07 #4
Jeg fandt faktisk løsningen ved at klikke lidt rundt. Det er sådan at mine sites er placeret i ret dybe strukturer, og der er en checkbox der siger om der skal gives tilladelse til at køre nedad i folderstrukturen. Når denne er på, virker det (næsten). Der er lige noget med dansk codepages...
Men alligevel, tak for svaret

Hilsen
Per
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:22 #5
så må det vist også snart være på tide at få lukket spørgsmålet - her et svar hvis jeg har været til nogen hjælp.
Avatar billede perj2000 Novice
16. januar 2010 - 15:23 #6
Jeg lukker sagen nu. Fandt selv ud at konfigurere ISS under windows 7. Men tak for alle svarene
Hilsen
Per