Avatar billede arne_byste Nybegynder
12. juli 2001 - 01:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ripping af RM/RAM (Real Video)

Hej!

er der nogen der ved hvordan man ripper en Real Video film der ligger på en server? altså ikke .ram filen, inden i .ram filen er der blot en URL til en .rm fil, man kan ikke downloade denne .rm fil med download manager og heller ikke med Internet Explorer.
Nogle ideer?
Avatar billede klatten Nybegynder
12. juli 2001 - 10:02 #1
....nu er jeg lige i tvivl. Du vil rippe live streaming?
Avatar billede htx98i17 Professor
12. juli 2001 - 10:03 #2
nej han vil rippe streaming, ikke live streaming...
Avatar billede klatten Nybegynder
12. juli 2001 - 10:49 #3
Jamen så er det nemt nok!!!
Din IE laver en \"backup\" af alt hvad du foretager dig på nettet og lægger på din harddisk i din \"temporary internet files\" mappe. Klik på start knappen og søg efter rm filer på din harddisk. De ligger i den mappe!
Avatar billede arne_byste Nybegynder
12. juli 2001 - 19:13 #4
Klatten > nej, i Temp internet. lagres kun .RAM filen, og altså ikke .RM filen som er den egentlige videofil. Desværre ikke så nemt
Avatar billede klatten Nybegynder
13. juli 2001 - 08:30 #5
.....så misforstod jeg alligevel. Her er svaret:
\"rm is a link to an audio stream. Although sometimes these are streams created on the spot from a file on the server you cannot download it\"
Avatar billede arne_byste Nybegynder
13. juli 2001 - 21:34 #6
klatten -> filerne der interesserer mig bliver IKKE oprettet på stedet, og der er video ! -der findes sikkert et prog til at rippe dem med, altså gemme dem samtidig med afspilning.
F.eks som streamripper til WInamp
Avatar billede htx98i17 Professor
13. juli 2001 - 21:41 #7
jeg åbnede engang en ram-fil og kopierede url\'en ud derfra og pastede url\'en ind i browseren og på den måde downe ra-filen. Men har prøvet det senere igen, hvor jeg ikke kunne. Den sagde at filen ikke fandtes...
Avatar billede klatten Nybegynder
13. juli 2001 - 23:36 #8
Jeg kan desværre kun finde et program, der kan downloade live MP3...men jeg downloader det lige og ser om det også kan andet!
Avatar billede klatten Nybegynder
13. juli 2001 - 23:58 #9
Kan du ikke lige give mig en url på noget, du vil rippe. Så vil jeg forsøge
Avatar billede klatten Nybegynder
14. juli 2001 - 01:07 #10
Total Recorder 3.2
http://www.highcriteria.com/

eller

MP3 Stream Recorder
http://download.cnet.com/downloads/0-1896423-100-914016.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.914016

Har ikke selv testet, men hvis de ikke kan, så var mit første svar nok rigtigt!
Avatar billede arne_byste Nybegynder
24. november 2001 - 20:26 #11
fandt selv en løsning
Avatar billede msmows Nybegynder
24. november 2001 - 20:31 #12
hvilken ?
Avatar billede klatten Nybegynder
24. november 2001 - 23:25 #13
ja, hvilken?