Avatar billede zimmer30 Nybegynder
25. august 2009 - 09:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Blueray

Hej

Jeg har i lang tid haft mediecenter i stuen med Pioneer BDC 202BK

Igår fik jeg så min første blueray film. Mænd som hader kvinder Svensk edition og forventningsfulde sad familien og glædede sig til at se den, MEN.....

PowerDVD 8 afspiller 5-10 sekunder af opstarten (en tegnet kylling som spiser korn hmmm) og så går skærmen ellers i sort. Eneste mulighed er genstart af mediecenteret.

Så prøvede jeg med noget software fra Arcsoft Totalmedia Theatre.
Når jeg trykke Play kom der vindue frem "Indstillinger ændres tilbage til Vista Basic"... noget med et farveskema.

Derefter forsøger mediecenter at afspille i ca. 20 sekunder, hvorefter der kommer besked om at der er et problem med Arcsoft og windows forsøger at fixe problemet, men ingenting sker.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.
(det kan selvfølgelig også være selve disken, da det ER første gang jeg har en blueray deri)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2009 - 09:24 #1
Det kan også være dit drev...
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
25. august 2009 - 10:11 #2
Ja det kan det selvfølgelig.
Kan det tjekkes?
Den afspiller fint DVD og CD
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
25. august 2009 - 14:26 #3
Filmen er tjekket på PS3 og den vises fin på denne ØV ØV ØV
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. august 2009 - 18:17 #4
PowerDVD 8 er jo kun software siden, hardwaren skal være Blue-ray,
er den det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2009 - 20:13 #5
newcommer> ja Pioneer BDC 202BK er et Blueray drev: http://www.pioneer.co.uk/uk/products/BDC-202BK/print.html

Zimmer30> prøv at opgradere firmwaren: http://www.pioneer.co.uk/uk/content/support/support/software.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2009 - 20:17 #6
En firmware opdatering er mest så drevet kan genkende flere typer diske der er hjemmebrændte, men nogen gange har det den side effekt at man pludselig kan læse skiver der ikke kunne læses før.

Det er i hvert fald set på min DVDRW, så jeg gætter på det også er tilfældet med et Blueray drev.

Det kan ikke skade at prøve.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
25. august 2009 - 21:42 #7
Tak for kommentarer, men jeg opgraderet firmware til 1.1.7 og desværre uden held.
Avatar billede Beach Mester
26. august 2009 - 05:00 #8
Det er kun PowerDVD Ultra der understøtter Bluray, så er det "kun" PowerDVD8 du har, ligger problemet sikkert her:-(

Sammenligning af PowerDVD udgaverne->
http://www.cyberlink.com/products/powerdvd/compare-retail_en_US.html

Mener ikke det er muligt at downloade trailudgaver af Ultra-udgaverne som skal til for at se BR, kun den alm. udgave->
http://www.cyberlink.com/downloads/trials/index_en_US.html

//B
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
26. august 2009 - 07:20 #9
Jeg kan se at der faktisk står Ultra-version nede i højre hjørne når jeg åbner den.
så den skulle altså kunne afspille bluray
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
07. september 2009 - 19:42 #10
Andre foreslag?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
11. august 2010 - 13:02 #11
Hardwareleverandør foreslog at jeg investerede i et softwareprogram. (anydvd mener jeg det hed)
Jeg hentede trial-version, og det virkede, men trialperiode er udløbet og problemet er det samme - så må "nøjes" med DVD