Avatar billede cborg Nybegynder
27. august 2009 - 15:01 Der er 3 kommentarer

Problem med MyBook M11 (MSI Wind klon)

Hejsa!

Kærestens M11, der er en rebranded MSI Wind, er begyndt at fryse mellem 30-150 sekunder efter reboot. Intet reagerer og den eneste løsning er at force en reboot ved at holde power-knappen inde.

Mens jeg forsøgte at troubleshoote problemet, fandt jeg ud af, at når den kører på batteriet, forlænges denne "frist" med op til 5 minutters tid, end hvis den er på AC.

BIOS er blevet opdateret til 1.09; hvilket ikke hjalp.

Der er blevet installeret en ekstra ramblok i, men det er efterhånden 6 måneder siden. At fjerne denne igen har heller ikke haft indflydelse på "fryseriet".

MyBook er gået konkurs og det kan ikke betale sig at smide den til betalt rep, da nyprisen vel ligger på omkring 2.500-3.000 kr.

Er der nogen, der har et bud på, hvad problemet kunne være?
Avatar billede thov Forsker
27. august 2009 - 15:19 #1
Det kunne være varme.
Åbn kabinettet og rens det indvendigt for støv og nullermænd.
Avatar billede cborg Nybegynder
27. august 2009 - 15:32 #2
#1 - Beklager, burde jeg også have nævnt. Har haft kabinettet skilt ad i forbindelse med at fjerne ramblokken, hvor det hele fik en tur med luftsprayen.
Avatar billede thov Forsker
28. august 2009 - 02:47 #3
Hvis du kan nå det, så check CPU temperaturen med 'Real temp' http://www.techpowerup.com/downloads/1325/Real_Temp_3.00.html