Avatar billede elkoger Nybegynder
28. august 2009 - 20:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mousewheell event?

Hej alle

jeg har prøvet at finde en component / handler til at registere når der bliver scrollet på musen. men kan ikke få det til at spille, det skal kunne registeres selvom at formen ikke er det aktive program.

//Martin Terp Jensen
Avatar billede tjacob Juniormester
29. august 2009 - 12:06 #1
Det er en simpel sag at fange MouseWheel events INDEN i formen:

Det gøres med MouseWheel eventen, hvor e.Delta får værdien 120 når hjulet køres en tak frem, og -120 når det køres tilbage.

Det  er imidlertid en helt anden snak, hvis du skal fange Mouse Events når din form ikke er i fokus. Så skal du gå direkte ind i Windows med en global Hook for at fange events. Der findes ikke generiske metoder i .NET platformen til dette, men det er dog muligt med brug af rigelige mængder API'er, marshalling og Interopservices.

Her er en ældre blog til at sætte dig i gang:
http://www.colinneller.com/blog/PermaLink,guid,2838f59a-f4af-4c95-a322-b9ee5918a39c.aspx

-Du må selv kopiere adressen til en browser, da eksperten protesterer over kommaerne i linket.
Avatar billede tjacob Juniormester
29. august 2009 - 12:17 #2
Her er det direkte link

-Skulle lige finde den rigtige BB-tag............
Avatar billede elkoger Nybegynder
29. august 2009 - 12:43 #3
Takker, jeg prøver at lege med det, og ser umidlbart ud til at jeg kan bruge det :)

gider du smide et svar?
Avatar billede tjacob Juniormester
29. august 2009 - 13:13 #4
-svar