Avatar billede jakobsen Nybegynder
12. juli 2001 - 11:33 Der er 3 kommentarer

Bat fil - hvordan?

hej

nogle der kan hjælpe/fortælle mig hvordan jeg laver en bat fil, som;
pakker en mappe c:\\mappen (gerne rar el. zip) og uploader den til en server.
denne fil skal køre hverdag kl. f.eks. 18.

jeg kører Win2k, hvis filen skal arbejde sammen med mit OS, for at køre klokken X hverdag.

findes der evt. et sådan progam?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
12. juli 2001 - 11:48 #1
Du anskaffer dig et pakkeprogram der kan køre fra en prompt (eks. gode trofaste pkzip)...

1. i en tekst fil skriver du så hvad du normalt ville skrive for at pakke directoriet (eks. c:\\utils\\pkzip -a -s c:\\mappen c:\\pakket.zip, hvis vi antager at du bruger pkzip, at pakke parameteren hedder -a og -s betyder at alle filer og sub directories tages med, samt at pkzip filen ligger i c:\\utils\\, yderligere antager vi at det er c:\\mappen der skal pakkes og at den pakkede fil skal ligge på c:\\ og hedde pakket.zip)

2. i næste linie kan du så angive eks. copy c:\\pakket.zip \\\\din_server\\backup_dir\\

3. du kan så fjerne filen fra din egen maskine med eks. del c:\\pakket.zip

Gem teksten filen som filnavn.bat eller filnavn.cmd og scheduler så denne fil til at køre så tit som du ønsker, eks. via Windows Scheduler
Avatar billede jakobsen Nybegynder
12. juli 2001 - 12:00 #2
>2. i næste linie kan du så angive eks. copy c:\\pakket.zip \\\\din_server\\backup_dir\\

hvad så hvis serveren er via ftp ?
Avatar billede jakobsen Nybegynder
12. juli 2001 - 13:19 #3
glem det.. jeg har fundet ud af en anden løsning...