Avatar billede janpersson Praktikant
31. august 2009 - 17:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

problem med ny harddisk

Jeg har fået tilsendt en ny harddisk til min bærbar ( den gamle brændte sammen under garanti)

efter montering skriver pc'en flg.

For Realtek RTL8100E/8100E fast ethernet network adapter v 1.02 (060510)
PXE-E61 : Media test failure, test cable
PXE-M0F :Exiting PXE ROM.

Hvad pokker betyder det???
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2009 - 17:08 #1
At harddisken ikke har forbindelse til bundkortet. Prøv at se
på kablerne til bundkort og strøm. Prøv eventuelt med andre
kabler.
Avatar billede janpersson Praktikant
31. august 2009 - 17:16 #2
skal der være et kabel, nåer det er en bærbar? der er jo et konsol til Harddisken
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2009 - 17:26 #3
Nej du har ret, jeg så mig ikke rigtigt for. Nej du skal bare
sørge for, at harddisken kommer rigtig på plads. Det er det
den besked, du beskriver, grundlæggende går ud på.
Så prøv at tage disken ud, og sæt den i igen. Måske skal den
presses lidt forsigtig for at komme på plads.
Avatar billede janpersson Praktikant
31. august 2009 - 19:30 #4
Hmmm den er helt i bund.

Historien er flg.

pc'en gik i sort med en hvid streg blinkende i øverste venstre hjørne, den blev indleveret til rep på garanti (toshiba anbefalede servicecruppen) problemet var så at harddisken var brændt af og det var en leverandøren havde udskiftet til en stører, det dækkede toshiba jo ikke, men service gruppen sørgede for at leverandøren sendte mig en ny, og så skulle jeg bare montere den.

så jeg tror bare at service gruppen får den i naken igen, har en fornemmelse af at der er noget mere galt
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2009 - 19:45 #5
Ja det lyder som der er noget galt, men det kan jo være med
computeren. Jeg foreslår, du afprøver harddisken på en anden computer, enten som slave eller tilsluttet USB. Så ved du hvor
du står med problemet.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2009 - 19:54 #6
Ps. Hvis du har muligheden, kan du jo bare ploppe den i en anden
bærbar, bare for at se, om den bliver fundet.
31. august 2009 - 20:34 #7
... Se i BIOS om der er "fundet" nogen Harddisk ?
31. august 2009 - 20:38 #8
Mht.:
For Realtek RTL8100E/8100E fast ethernet network adapter v 1.02 (060510)
PXE-E61 : Media test failure, test cable
PXE-M0F :Exiting PXE ROM

Afhængig af BIOS og "StartUp order" (eller hvad det nu ka' hedde i din PC), forsøger den at starte op på Netværk...

Så check (også) i BIOS hvad der er af "StartUp order" rækkefølge der ? Det kunne jo være at der kun er nævnt netværk ? Harddisk skal selvfølgelig også være med; typisk som 1. prioritet ...
Avatar billede janpersson Praktikant
01. september 2009 - 19:34 #9
Nu er den indleveret igen til Servicegruppen da der jo er garanti på, så ser vi hvad de finder ud af.
Den registrerede både DVD drev og Harddisk i bios, og det var lige meget om jeg bootede fra den ene eller den anden, til gengæld kunne jeg ikke se netværket nogle steder der inde.
Jeg tror det er et mainboard problem, men lad os nu se hvad de kommer frem til
Avatar billede janpersson Praktikant
25. oktober 2009 - 15:18 #10
Så er min laptop kommet tilbage, jeg kan ikke få at vide hvad de har gjort ved den udover at de har skiftet DVD drevet, men det har jo ikke noget med det andet at gørre. nå men nu kører den fint