Avatar billede max33 Nybegynder
01. september 2009 - 15:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Død acer, kan det passe?

Hej

Jeg har lige købt en ny bærbar acer TravelMate 5730, som jeg har været glad for.

Den står tændt og jeg vil lige tjekke email, via outlook, så fryser den, dog virker mus og tastatur (num lock og caps lock)stadig.

Men ellers er den død, ctrl + alt + del virker ikke. Den får lidt tid men uden held, hvorefter jeg slukker ved at holde tændknappen nede.

Da jeg efterfølgende vil tænde igen kommer der ingen reaktion fra computeren, prøver at fjerne først batteri, og derefter 230V uden den starter.

Den eneste reaktion der er fra den er når jeg monter batterier så lyser batterilampen grønt, og når jeg forsøger at tænde går den ud 2-3 sek.

Er min pc helt død?

Jeg har nogle vigtige data på HD, som jeg ikke ønsker at midste så håber nogen har en god ide.
Avatar billede carstengp Nybegynder
01. september 2009 - 15:40 #1
Hvis jeg var dig, ville jeg tage harddisken ud af maskinen og sætte den over i et USB-kabinet. Så kan du hente alle de data du har brug for via en anden PC.

Derefter kan du jo levere maskinen tilbage til der hvor du har købt den, og bede om en ny maskine eller pengene retur.

Hvis du leverer den retur med dine data på, kan du ikke regne med at det ikke bliver slettet under et evt. reparationsforsøg.
Avatar billede b-and Novice
01. september 2009 - 15:59 #2
Prøv om dette lille trick kan hjælpe dig videre > http://www.version2.dk/artikel/7854?highlight=b%E6rbar
Avatar billede max33 Nybegynder
01. september 2009 - 19:02 #3
b-and gider du ikke lige smide et svar...

Jahuuu det virkede...

Super dejligt!

Jeg takker mange gange
Avatar billede b-and Novice
01. september 2009 - 19:47 #4
Rigtig godt - nemlig ikke altid det er nok!! *SS*