Avatar billede gert_hahn Novice
01. september 2009 - 20:37 Der er 5 kommentarer

Program der konflikter med mobilt bredbånd

Kan nogen hjælpe mig.
Jeg har fået mobilt bredbånd og kan få det til at virke på xp og på en enkelt vista-maskine. Men min egen kan jeg dæleme ikke få det til at virke på.
Programmet til styring er installeret korrekt, og den finder også modemmet, men når jeg forsøger at oprette forbindelse, kommer den og meddeler, at forbindelsen er afbrudt - og det bliver den ved med.

Er der tilfældigvis nogen, der har kendskab til programmer, der konflikter.
Trådløst net og bluetooth er afbrudt,så jeg ved ikke lige, hvad jeg gør.

Gert
Avatar billede htmlkongen Novice
01. september 2009 - 21:20 #1
Virker det i fejlsikret tilstand?
Avatar billede it2009 Nybegynder
01. september 2009 - 21:50 #2
Har set det før, tror det er dit sikkerhedsprogram der driller.
Avatar billede gert_hahn Novice
02. september 2009 - 05:11 #3
htmlkongen: Nej, modem får godt nok strøm og viser ved blink at nettet er i orden, men comp kan ikke se modemmet
it2009: har samme sikkerhedsprogram i vista og xp - minus selvf. vistas egen - men har du by any chance noget bud på, hvad jeg skal disable for at skidtet virker? Vil jo helst ikke skulle nedgradere for at køre mobilt bredbånd - og jeg håbede, at der herinde var nogen, der havde oplevet probl og fundet en løsning.
Avatar billede it2009 Nybegynder
02. september 2009 - 12:52 #4
Jeg kører med kaspersky security 2009, hvor man skal tilføje et tlf nr. som der må ringes til fra modemet.

Punktet hedder Anti-Dialer i  Kaspersky, og der tilføjer man så det nr der skal ringes til. og wupti så virker det
Avatar billede gert_hahn Novice
02. september 2009 - 19:14 #5
it2009 - hmmm, jeg bruger comodo internet security og avg og kan ikke umiddelbart se noget sted, hvor jeg kan gøre det - øv.
Og jeg bruger det samme på xp maskinen, og der virker bredbåndet fint - uden noget vrøvl.
Jeg håber stadig på et hint, der lukker vistamaskinen op til det mobile bredbånd.