Avatar billede hoejben Nybegynder
02. september 2009 - 12:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!!!!! Partitionsopdeling slået fejl!!!!

Hej jer..

Har dummet mig mere end bare almindeligt meget.. Jeg var igang med at lave en ny partition fra mit C drev.. Computeren frøs helt og aldeles under orettelsen af den nye partition.. Og der blev slukket :( Når jeg så starter op igen er ALT umuligt.. Jeg får denne melding: "interrupted operation: Insert the recovery CD or other Recovery Media and reboot your PC..."

Kan man gøre noget?
Jeg har uerstattelige billeder, dokumenter, videoer osv. på den harddisk..
Avatar billede thov Forsker
02. september 2009 - 13:02 #1
Du kan føre harddisken tilbage til den oprindelige opsætning med TestDisk.
Programmet er med på UltimateBootCD http://www.ubcd4win.com/
Avatar billede killer_bee Nybegynder
02. september 2009 - 13:34 #2
hvis alt andet fejler kan du prøve at sætte disken i en anden maskine som extern, med USB. Håber bare at din filsystem er ikke korrupt.
Avatar billede hoejben Nybegynder
02. september 2009 - 13:44 #3
jeg er i øjeblikket ved at hente sysresccd og vil prøve med dette.. men hvis det ikke virker vil jeg da prøve dit forslag thov.. så holder lige tråden åben..
Avatar billede thov Forsker
02. september 2009 - 15:35 #4
Kør endelig ikke fil-redning !
Dine data er der nemlig ikke noget galt med - det er partitionstabellen som er i udu. TestDisk er i stand til at hente backup'en ind (Ja, partition- og filtabeller er der nemlig i to eksemplarer).
Avatar billede hoejben Nybegynder
02. september 2009 - 18:14 #5
Har hørt at jeg skal have en image af den oprindelige disk for at det kan lade sig gøre
Avatar billede thov Forsker
02. september 2009 - 18:32 #6
Et image ? Og Testdisk ? Hvor i alverden har du det fra...
Jeg har ved et par lejligheder kommet til at slette partitioner på den forkerte disk, og også haft, som du, en partionering som gik galt.
Hvergang hat TestDisk reddet mig ud af suppedasen, ved at føre opsætningen tilbage til før de selvskabte ulykker  :-)
Avatar billede hoejben Nybegynder
02. september 2009 - 18:46 #7
Okay.. Det var bare en tracker jeg chattede med.. men hvad gør jeg præcis? brænder jeg den på en dvd skive også booter det bare op? (har ingen cd-r skiver) :(

Der er vidst kun problemer her :D
Avatar billede hoejben Nybegynder
02. september 2009 - 19:57 #8
Hvordan booter jeg det der testdisk?
Avatar billede thov Forsker
02. september 2009 - 22:57 #9
I dit tilfælde, skal den brændes som boot CD. Alternativt kan TestDisk installeres på en anden computer, med den syge disk som extern USB disk.
Avatar billede hoejben Nybegynder
03. september 2009 - 08:47 #10
hmm.. jamen det er min interne harddisk på min bærbar computer der er syg.. kan jeg så ikke gøre noget? forstår heller ikke ubcd4win..
Avatar billede thov Forsker
03. september 2009 - 17:27 #11
Har computeren et CD/DVD drev, kan du boote på UBCD, efter at du har hentet .ISO filen og brændt den (med NERO, CDburnerXP eller lign.)
Avatar billede nva Praktikant
04. september 2009 - 09:17 #12
Avatar billede nopsen Ekspert
21. september 2009 - 04:04 #13
burde du ikke følge op på dine tidligere spørgsmål??
Avatar billede hoejben Nybegynder
28. januar 2010 - 21:44 #14
Sendte computeren til rep.. og de havde rescue CD'ER til den.. Dem skulle jeg åbenbart selv have haft brændt ud.. Men fik den igen som en helt ny pc :)

Fik redet alle billederne på harddisken ved hjælp af dos kommandoer..

Men thov, hvis du ville have point så afgiv svar.. du var jo til stor hjælp alligevel og var meget villig til at hjælpe :) tak
Avatar billede thov Forsker
28. januar 2010 - 22:39 #15
Never mind :-)
Tag bare point selv - Dem kan du få brug for en anden gang *S*
Avatar billede hoejben Nybegynder
03. juli 2010 - 14:12 #16
...