Avatar billede sympotonic Nybegynder
02. september 2009 - 13:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

live vnc program - freeware?

Hej med jer alle sammen. Jeg arbejder i et firma, hvor vi laver en del online support på folks maskiner. Vi har brugt teamviewer, simplehelp, som begge er udløbet prøve periode. Vi har også testet en del med UVNC, men da dette kræver en port åbning på kundens PCere, vil vi gerne over til noget ligesom teamviewer igen.

et krav, det skal værre freeware. Gør intet hvis vi skal åbne nogle porte eller andet her i huset. bare der er mindst mulig teknik til kunden, da, ja desværre er det nogen gange farmor som sidder foran maskinen, og ikke kan finde ud af hvad venstre klik er.

MvH Tommy Christiansen, håber i kan hjælpe
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. september 2009 - 14:06 #1
Hvis I selv køber en TeamViewer licens, så er der ingen problemer eller begrænsninger ved at jeres kunder benytter den gratis agent man kan downloade.
Det benytter vi selv og det fungerer upåklageligt - selv overfor de mindre teknisk begavede kunder :)
Avatar billede sympotonic Nybegynder
02. september 2009 - 14:58 #2
Ja men, den licens er halv dyr :) bemærk helst freeware
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. september 2009 - 16:37 #3
Helt i orden - jeg var bare ikke sikker på om i var klar over muligheden :)

Jeg kender desværre ikke noget gratis alternativ.
Avatar billede sympotonic Nybegynder
03. september 2009 - 09:47 #4
hvad giver i for jeres licens? for jeg har hørt alt fra xxxx kr. til xxx kr.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. september 2009 - 10:11 #5
Vi købte i første omgang en Business licens der var aktiv i 6 måneder. Kan ikke lige huske prisen, men det viste sig at være billigere for os i længden at købe en lifetime Business licens. Den står pt. til 499 EUR (ca. 3.700 kr.) og den udgift har hurtigt tjent sig selv ind igen.
Avatar billede sympotonic Nybegynder
04. september 2009 - 07:59 #6
Hej spotgun, mine kærre chef, har godkendt beløbet på de 3700 kr. så det lækkert.

Jeg tænkte på noget. vi er 3 supportere herinde. hvis vi købe den lille business licens, kan vi så alle 3 installere det på vores computere og hjælpe folk? vi har ikke brug for at hjælpe dem sammentidig, men bare så det ikke kun er 1 bruger som kan bruge det, men os alle 3.
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. september 2009 - 11:09 #7
Jeg kan ikke umiddelbart huske licensbetingelserne, men jeg tror ikke det er noget problem hvis i kun har gang i en support-session ad gangen.
Avatar billede sympotonic Nybegynder
04. september 2009 - 14:51 #8
okay, man kunne ikke. så vi har lavet en remote desktop til en pc, hvor vi bruger teamvieweren, så logger vi bare på den, for at guide kunder.

tak for hjælpen, vil du lægge svar, til points?
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. september 2009 - 15:09 #9
Værsgo!