Avatar billede larserik Nybegynder
03. september 2009 - 15:06 Der er 2 kommentarer

Enkelt søk som markerer hvert ord

Prøver å lage et enkelt søk som markerer teksten du søkte etter, men får det ikke helt til. Kan noen hjelpe meg litt på vei?

var_search = request.querystring("search")

Array_Search = Split(var_search, " ")

var_text = "This is a test thing that does not work very well but then again hopefully it will."

var_processed = var_text

For Each item In Array_Search
    var_processed = Replace(var_processed, "" & item & "", "<span class='search_phrase'>" & var_search & "</span>")
Next

Resultatet ser slik ut:

Søker på: thing that

Dette kommer frem:
This is a test <span class='search_phrase'>thing <span class='search_phrase'>thing that</span></span>
Avatar billede fennec Nybegynder
03. september 2009 - 15:18 #1
Erstat var_search med item i dit loop:

For Each item In Array_Search
    var_processed = Replace(var_processed, "" & item & "", "<span class='search_phrase'>" & item & "</span>")
Next
Avatar billede larserik Nybegynder
03. september 2009 - 16:09 #2
Takk for hjelpen! Det gikk mye bedre..

etter at jeg fikk inn , 1, -1, vbTextCompare begynte den å søke uten å være case sensitive også. Nå er jeg fornøyd :)

Legger du inn et svar så skal jeg gi deg poengene.