Avatar billede trench Nybegynder
04. september 2009 - 23:31 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Skifte adresse på side

Hvordan skifter man adresse på en side?

Sidder med et bbPress forum skal have en anden adresse. Altså det som står til sidst efter "/".

Jeg ved ikke ret meget om den slags. Har prøvet at omdøbe mappen på serveren, men det var åbenlyst ikke nok ...

Hvordan gør man?
Avatar billede justrace Novice
04. september 2009 - 23:49 #1
Navnet på mappen er nok, men der er sandsynligvis inde i administrationsdelen til siden, et sted hvor du også skal rette sidens adresse, da den selv bruger den til at finde sig selv.
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:00 #2
Jeg har prøvet at omdøbe mappen på serveren. Og desuden ændre navnet under Settings (er et felt med adressen). Men det virker ikke. Siden forsvinder!!
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:10 #3
Forskel på store/små bogstaver?

Hvis den lå under http://xxxxxx.dk/forum, og du vil have den til at ligge under http://xxxxxx.dk/peter, er det nok at døbe mappen om til peter, og rette den interne adresse.

Er det sådan det er lavet?
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:26 #4
Ja.
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:28 #5
Det fungere ikke. Siden forsvinder.
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:30 #6
Er der tegn og/eller bogstaver man ikke kan benytte?
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:33 #7
Hvor ligger siden? Altså hvem kører webhotellet?
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:35 #8
Der indgår et & i det jeg vil omdøbe til. Kan man ikke bruge det tegn i en adresse?
Kan se de på Ret & Råds hjemmeside skriver adressen således: http://www.ret-raad.dk/

Men det er måske bare en tilfældighed?
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:36 #9
Gigahost.
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:36 #10
Nej, ingen specialtegn. :)
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:40 #11
Forsøgte nu med spørgsmålogsvar i stedet for spørgsmål&svar. Det fungere heller ikke. Siden forsvinder stadig!
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:41 #12
Det er s'gu da osse et specialtegn. a-z (A-Z) og 0-9 kan bruges. :)
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:42 #13
Så der kan sta "spørgsmaalogsvar". Å(å) er også ugyldigt.
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:42 #14
... og ø er også ugyldigt.
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:44 #15
Arrrgh!
Så kan det jo kun skrives sådan: sporgsmalogsvar kan jeg forstå.

Det ser komplet åndssvagt ud. Så må jeg vel finde på noget andet. Shit ...!
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:44 #16
Så "spoergsmaalogsvar" er hvad du må i den sammenhæng.
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:45 #17
Virker det nu uden de underlige tegn, inkl. ÆØÅ?
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:47 #18
Det syntes jeg ikke er bedre. For mange afvigelser fra rigtig dansk. Må som sagt først lige finde på noget andet.
Avatar billede justrace Novice
05. september 2009 - 00:48 #19
Jo, men virker det hvis du skriver med alm. tegn?
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:50 #20
Lige nu ender adressen på questions

Det var noget jeg for nogle dage siden fandt på som noget midlertidigt. Men måske er det sågar den bedste endelige løsning. Selv om det ikke - som jeg egentlig ønskede - er dansk, er der sq da ingen som ikke ved hvad det betyder.

Jeg sætter mig lige over i sofaen med en kop kaffe og grubler lidt.
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:52 #21
Nej det gør det ikke. Og nu kan jeg sgu ikke komme ind på forum siden mere.

Hvad gør jeg nu??
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 00:56 #22
Ja, fantasitsk. Nu er lortet helt væk.
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 01:16 #23
Nå, du forsvandt ...
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2009 - 03:11 #24
Du kan jo stadig skrive "Spørgsmål & svar" på din hjemmeside og det underliggende link kan så være /sporgsmalogsvar
Avatar billede trench Nybegynder
05. september 2009 - 13:36 #25
Indtil videre aner jeg ikke hvordan jeg finder siden igen. Det går der nok et par dage med at finde ud af.
Avatar billede trench Nybegynder
06. september 2009 - 15:35 #26
Det lykkedes mig at få siden op at køre igen, "Mr. Nicholson" ... :|

---

Jeg har desuden besluttet at beholde nuværende adresse.