Avatar billede Slettet bruger
10. september 2009 - 11:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fjernsupport?

Hej alle sammen, jeg sider med Ubuntu 9.0.4 og jeg skal have et fjernsupport program. TeamViewer virker ikke og har self brugt Wine til at installer det med :) men min ven som skal rode med min pc via en anden pc. kan ikke ligge ind med det og den siger at den mister forbindelsen være gang han prøver. så søger et et og godt fjernsupport program :) nogen som ved hvilket man skal bruge?
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. september 2009 - 11:26 #1
ssh. Det bliver ikke bedre. Men det er dog uden grafisk brugerflade, så det kommer lidt an på hvad i skal præcist.

Ellers kan du bruge tightvnc, ligger vist i Ubuntus pakker.
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. september 2009 - 11:27 #2
svar..
Avatar billede mfalck Praktikant
10. september 2009 - 11:52 #3
evt kan du kigge på webmin (http://www.webmin.com/) som er en webbaseret fjernsupport
Avatar billede bauerdata Nybegynder
10. september 2009 - 13:59 #4
Har du kigget på disse to ?
vnc
putty
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2009 - 14:29 #5
lassebm. Vi har SRDCS server til CSS. og min ven ved en del om hvad der skal installers på vores server så det er ham som skal have adgang til vores server :) så han kan sætte den op.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2009 - 14:30 #6
bauerdata

VNC har jeg prøvet at kigge på, men forstår intet af det. jeg ved ikke hvordan det skal sættes op osv.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2009 - 14:31 #7
mfalck

Er det et site hvor folk kan hjælpe til forskelige fjernsupport programmer?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2009 - 14:36 #8
bauerdata

Jeg er igang med at kigge på putty, findes den også til Windows? så om min ven skal installer det også der fra har han adgang til min pc?
Avatar billede mfalck Praktikant
10. september 2009 - 14:49 #9
http://www.ubuntugeek.com/webmin-installation-and-configuration-in-ubuntu-linux.html

Webmin is a web-based interface for system administration for Unix. Using any browser that supports tables and forms (and Java for the File Manager module), you can setup user accounts, Apache, DNS, file sharing and so on.

Webmin consists of a simple web server, and a number of CGI programs which directly update system files like /etc/inetd.conf and /etc/passwd. The web server and all CGI programs are written in Perl version 5, and use no non-standard Perl modules.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
10. september 2009 - 17:09 #10
putty findes også til windows.

vncserver skal køre på linux.
vncclient skal køre på pc'en.

Har du fast ipadresse.
Har du ikke det kan din forbindelse ikke holdes.
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. september 2009 - 09:14 #11
Men hvis han er en haj, kan han vel bare få adgang via ssh ?
Installer sshd og så er det bare at forbinde via putty (win) eller direkte med ssh fra terminalen fra en *nix boks.
Avatar billede langbein Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:59 #12
Hvis det er snakk om å sette opp en eller annen server, så bør forslaget fra lassebm gjøre susen. De fleste linux dustroer har jo ssh server og putty klienten installerer man på ett minutt på sin Windows box.