Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
10. september 2009 - 20:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Driver til cd/dvd drev matshita ujda770, i HP compaq nx 7400

Jeg har forgæves søgt på hp's hjemmeside efter en driver til CD/DVD drev der hedder "matshita ujda770" og sidder i en bærbar HP Compaq NX7400.

S/N CNU6251V16
P/N EY253ET#ABY

Kan nogen give nogle bud på hvor man kan finde, og hente en driver der passer til drevet, og pc'en?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
10. september 2009 - 20:19 #1
xp , vista eller hvad ?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
10. september 2009 - 20:23 #2
Her er til xp ,man skal godt nok lige melde sig for at downloade
http://www.bioticaindia.com/ujda770.html

ellers så prøv Drivermax kan hentes her http://www.innovative-sol.com/drivermax/
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
11. september 2009 - 13:37 #3
Hej Jonner, tak for dine udemærkede bud. Det er iøvrigt XP.

Den på bioticaindia.com, kan jeg ikke oprette login på og jeg har også prøve at sende min mail til dem, derved skulle de sende et link til den specifikke driver - men heller ikke dette er sket.

Drivermax, er jeg ikke meget for at installere, det er ikke min pc, og den er enormt langsom i forvejen.

Har du andre bud på løsninger??
Avatar billede jonner40 Nybegynder
11. september 2009 - 15:30 #4
Hmm den er ikke nem at finde

men skulle efter sigende kunne køre med standard driveren i xp

men hvad er egentlig problemet ,kan du ikke se drevet i denne komputer eller kan det godt læse men ikke brænde
eller noget helt tredie

ang. drivermax så er det et program som tjekker for opdateringer af drivere til komputeren så man har de nyeste
derefter kan det afinstalleres igen
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
12. september 2009 - 09:18 #5
Problemet er at man ikke kan se drevet i denne computer. I enhedshåndteringen er der fejl ud for denne enhed. Der er ikke nogen xp-skive til denne OEM, jeg har godt nok selv en skive til min egen, men det er ikke en hp, og så dur den måske ikke, ift. at finde denne driver på xp-skiven, mener jeg.

Har du selv erfaringer med drivermax? Jeg mener er der "garanti" for at den kan finde denne driver? Eller vil den "kun" hente de drivre der ligger på HP's hjemmeside??
Avatar billede jonner40 Nybegynder
12. september 2009 - 09:42 #6
Drivermax tjekker en kæmpe database med drivere
og er der noget hardware der ikke er genkendt så hjælper den også der ( unknown hardware )
har brugt det et utal af gange fordi at det tit er nemmere at lade drivermax lede efter nyere versioner end at lede selv

men om den lige kan finde den driver kan jeg jo ikke helt garantere ,men da et forsøg værd
Avatar billede jonner40 Nybegynder
12. september 2009 - 09:48 #7
Prøv at se svar 24 på denne side ,måske er det svaret

http://forums.driverguide.com/showthread.php?t=21669&page=4
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2009 - 15:36 #8
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
13. september 2009 - 15:46 #9
Hej ptj_11. Jeg har kigget der på HP's hjemmeside. Der er ikke nogen driver til cd/dvd drev, matshita ujda770. Desværre, men tak for forslaget.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2009 - 16:14 #10
Ja korrekt nok, at der ikke ligger en specifik driver til selve drevet, men der kan jo være tale om en kombinationsdriver. Evt. kunne det jo være satadriveren eller storagedriveren.
Men prøv at hente denne, den er til automatisk opdatereing af systemet drivere:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1847094&prodNameId=1847095&swEnvOID=1093&swLang=6&mode=2&taskId=135&swItem=ob-41558-1
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2009 - 16:22 #11
Vær forøvrigt lidt forsigtig med "Drivermax". Et udemærket værktøj, men problemnet er, at der kontrolleres for producantens drivere, ikke for den konstellation, enheden befinder sig.
Dermed menes, at hvis du f.eks. har en mærkevare PC á la HP eller Fujitsu, så har producenten af og til udviklet drivere til enheden, som er specifikke for den sammenhæng enheden benyttes i.
Dette betyder altså, at bare fordi producenten af eks. dit CD-Romdrev har opdateret driveren til enheden, så betyder det ikke nødvendigvis, at driveren vil fungere optimalt i din PC.
Jeg vil råde til, udelukkende at benytte drivere fra din pc-roducents hjemmeside.
/ptj_11
Avatar billede jonner40 Nybegynder
13. september 2009 - 20:17 #12
Prøv at se på denne løsning
kan måske være at det kan hjælpe

http://support.microsoft.com/kb/314060
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
14. september 2009 - 12:26 #13
Mange tak for de gode forslag og udmeldinger, som jeg vil prøve af - jeg har desværre ikke adgang til pc'en de næste par dage, derfor går der lige lidt inden jeg melder tilbage. Endnu en gang mange tak.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
25. september 2009 - 19:29 #14
Nu er drevet blevet synligt. Det var jonner40' sidste forslag der virkede - altså windows fix it funktion.

I har begge fortjent point, så læg nogle svar.

Mange mange tak for hjælpen.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
26. september 2009 - 09:02 #15
Godt at du fik gang i det igen
og god dag
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. oktober 2009 - 02:28 #16
Jeg samler ikke, så det er fint nok. Fortsat god fornøjelse.
/ptj_11