Avatar billede rosco Novice
14. september 2009 - 08:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsæt 2 nye kolonner ved markeringen, som kopier af de markerede.

Jeg skal bruge en kode der indsætter 2 nye kolonner ved markeringen ( 2 kolonner markeres) og kopierer format og indhold til de nye kolonner.

Jeg har prøvet at modificere denne kode ( fundet her på eksperten) men det lykkedes ikke.

Sub InputRange()
    Dim MyRange As Range
    Dim text As String
    Dim rngCell As Range

    On Error Resume Next

    Set MyRange = Application.InputBox(Prompt:="Please select range", _
                                      Title:="Select range", Type:=8)

    text = Application.InputBox(Prompt:="Please type text to add", _
                                Title:="Type text")

    If (MyRange Is Nothing) = False Then
        Columns(MyRange.Column + 1).Insert Shift:=xlToRight
        For Each rngCell In MyRange.Cells
            If IsEmpty(rngCell.Value) = False Then
                rngCell.Offset(, 1).Value = CStr(rngCell.Value) & text
            End If
        Next rngCell
    End If
End Sub
14. september 2009 - 10:36 #1
Sub Demo()
    'Spm886507
    If Selection.Columns.Count = 2 Then
        Selection.Copy
        Selection.Insert Shift:=xlToRight
        Application.CutCopyMode = False
    Else
        MsgBox "Du har ikke markeret 2 kolonner, hvorfor intet sker!", _
              vbExclamation + vbOKOnly, "System information"
    End If
End Sub
Avatar billede rosco Novice
14. september 2009 - 14:47 #2
Virker perfekt, tak.