Avatar billede llslipknotll Nybegynder
16. september 2009 - 23:15 Der er 3 kommentarer

Windows fejler ved indlæsning af brugerprofil

Hej.
Når jeg prøver at logge på min bruger i win vista home prem, så skal jeg normalt bare skrive koden også logger den ind, men så her imorges begyndte den på at når jeg havde skrevet koden så siger den: Tjensten brugerprofil er ikke tilgængelig også er der ikke andet for end at trykke Okay også genstarter computeren bare? Altså jeg kan redde mine ting i fejlsikret, men er der ikke nogen måde at komme udenom en formatering på?
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. september 2009 - 23:41 #1
Hvad står der i eventloggen?

Har du prøvet at rulle den tilbage med systemgendsannelse, til før dette problem opstod?

Det første du bør gøre er at tage backup af dine ting. Så er dine data da sikret.
Avatar billede lasbas Nybegynder
16. september 2009 - 23:56 #2
Hvis der er vigtige data så lav backup nu :)

-

Opret en ny bruger på maskinen, en 'dummy administrator' med alle retigheder

Genstart maskinen og log på med din nye 'dummy administrator'
slet den ødelagte profil/loginnavn --> C:\Users

Log af maskinen og log på igen med din gamle konto
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2009 - 09:21 #3
Jeg hælder også til fejlsikret tilstand. Måske det er muligt at finde ud af hvad problemet er i eventloggen når du er i fejlsikret tilstand og så rette det. En formattering må være sidste udvej i mine øjne.

Fejlsikret tilstand så du kan se om du ikke kan redde dine data først og så tilbage til et tidligere restore point. Hvis dette ikke hjælper, så forsøg at lave en 'repair' af windows med din medfølgende installations cd.