Avatar billede Nadiav Nybegynder
18. september 2009 - 19:11 Der er 5 kommentarer

Adapter til Amerikanske stikkontakter.

Hej. Jeg har bare et enkelt spørgsmål. Hvor kan jeg købe adaptere til min pc, telefon og andet, der skal virke i USA?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2009 - 19:17 #1
Skal du have en stik adapter saa du kan saette en dims der kan bruge 110 Volt men har et dansk stik i en amerikansk stikkontakt elle rskal du bruge en stroem konverter som laver 110 Volt om til 220 Volt og har et dansk stik?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2009 - 19:19 #2
Det foerste kan koebes i forskellige butikker herunder ogsaa i lufthavne (men de er dog lidt dyre i lufthavnen).

De sidste er noget svaere at opdrive (og er ioevrigt en stor klump, som det nok er for upraktisk at rejse med).
19. september 2009 - 09:54 #3
Man kan købe deher rund-til-flad -stik i fx. "Brinck elektronik" i Kbh. (v. Nørreport).

Mange af dine elektoniske ting kan faktisk godt køre på 110v, så du behøver måske slet ikke en omformer.
Der står fx. tit "110-230v" bag på dimserne, eller på strømforsyningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2009 - 14:28 #4
Mobil telefoner, laptops og andet som er designet til være med på rejser kan normalt bruges med begge slags strøm.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2009 - 17:44 #5
Vær opmærksom på at de køre med 60 Hz og vi køre med 50 Hz, derfor er det ikke alle produkter som lige kan klare dette. Jeg havde en dyr Phillips skærm med og den virkede fint i 6 måneder, men så brændte en del af komponenterne af og jeg havde nær sat ild til hele hytten.