Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
19. september 2009 - 14:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sendte e-mail klassificeres som spam

Kære eksperter.

Jeg sidder med min fars computer, som er lidt problematisk.

Når jeg sender en e-mail fra hans computer, modtager jeg den klassificeret som spam. I Meddelelseskildekoden står der:

"X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Spam-Status: Yes, score=5.3
X-Spam-Score: 53
X-Spam-Bar: +++++
X-Spam-Report: Spam detection software, running on the system "web13.fairweb.dk", has
    identified this incoming email as possible spam.  The original message
    has been attached to this so you can view it (if it isn't spam) or label
    similar future email.  If you have any questions, see
    the administrator of that system for details.
    Content preview:  test test [...]
    Content analysis details:  (5.3 points, 5.0 required)
    pts rule name              description
    ---- ---------------------- --------------------------------------------------
    0.0 HTML_MESSAGE          BODY: HTML included in message
    0.0 BAYES_50              BODY: Bayesian spam probability is 40 to 60%
    [score: 0.4962]
    2.2 TVD_SPACE_RATIO        BODY: TVD_SPACE_RATIO
    3.1 FORGED_MUA_OUTLOOK    Forged mail pretending to be from MS Outlook
    0.0 AWL                    AWL: From: address is in the auto white-list
X-Spam-Flag: YES
Subject: ***SPAM*** test"

Han bruger Outlook Express 6 og har windows XP. Computeren er netop blevet formateret og geninstalleret. ALT er lovligt, og windows og internet explorer er fuldt opdateret via windows update.

Når jeg sender mails fra hans e-mailadresse via webmail, er der intet problem, så det må altså være outlook som gør det.

Jeg har prøvet divserse opdateringer fra microsoft update, men de erklærer at jeg ikke har det fornødne outlook express program installeret.

Jeg håber nogen kan tyde kildekoden og påpege problemets årsag

På forhånd tak

Vh
Kasper Demant
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2009 - 15:59 #1
Hvorfor ikke bare give ham en anden mail-klient, fx http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. september 2009 - 18:16 #2
Hvad modtager du de afsendte mail med?
/ptj_11
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
20. september 2009 - 18:45 #3
erikjacobsen > Det er allersidste udvej.

ptj_11 > jeg modtager i tunderbird
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. september 2009 - 20:36 #4
Har du mulighed for at teste med andre mailprogrammer?

Er der en mulighed for at ændre indstillinger i din mailklient, så du ikke udelukker din fars mails?
/ptj_11
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
20. september 2009 - 23:03 #5
ptj_11

Min mailklient er indstillet til ikke automatisk at fjerne spam, hvilket den heller ikke gør. Grunden til at jeg gerne vil finde den grundlæggende årsag er, at det jo kan være at der er andre modtagere af hans mails som ikke får dem pga. spam-filter
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. september 2009 - 00:18 #6
Kan du ikke prøve, at sende mig en testmail fra hans konto på min mail under profil.
Interesseret i at se, om den kommer igennem.
/ptj_11
Avatar billede Locodk Nybegynder
22. september 2009 - 11:20 #7
Hej Kasper.

efter lidt søgning rundt omkring på nettet tror jeg at jeg har fundet ud af hvad dit problem er.

Den spam software der kører på web13.fairweb.dk - formentlig Spamassasin til Apache webservere, har en bug der gør at outlook 2002 (express) mails ikke bliver genkendt.

De sider jeg har fundet den referere til det som [bug 5976].

Løsning er så at du enten får din udbyder af mail til at opdatere deres spamservice, eller at du skifter client-mail.

Mvh Jesper
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
22. september 2009 - 18:03 #8
Nu har jeg prøvet at sende mails til hhv. min hotmail og gmail konto, og de kommer ubesværet, så jeg tror locodk har fat i noget. Jeg giver lige dit svar videre til ham der hoster min mailserver, og hvis han siger det godt kan passe så får du dig nogle dejlige point.
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
05. juni 2011 - 22:34 #9
Locodk, smider du lige et svar, så får du point
Avatar billede Locodk Nybegynder
05. juni 2011 - 23:29 #10
svar