Avatar billede loffy Novice
20. september 2009 - 17:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke oprette forbindelse til databasen

Jeg har lige geninstalleret min pc med windows 7, installeret dreamweaver cs3, mysql 5.0.18, sql front og wamp server.
Jeg har så lavet en meget nem side bare for at tjekke om det virker, hvilket det ikke gør..

Jeg får fejlen:
Fatal error: Call to undefined function mysqli_connect() in D:\wamp\www\dans\conny.php on line 2

det er bare min connection, den virker på den anden computer som er sat op på nøjagtig samme måde.
Jeg har prøvet at fjerne koden i connectionen, da jeg har oplevet det kan give en lignende fejl, men det har ikke virket..

Jeg har geninstalleret mysql 5.0.18 og sql front flere gange, men det har heller ikke løst problemet, så nu er jeg lidt lost..

Er der nogen af jer der har en idé til hvad der skulle være i vejen?

Meget gerne hurtig hjælp da jeg skal bruge den til eksamen i morgen..
På forhånd tak :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. september 2009 - 23:41 #1
Du mangler nok at downloade og installere din ODBC connector..

http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/5.1.html
Avatar billede loffy Novice
23. september 2009 - 22:43 #2
Nej det har jeg gjort som noget af det første..
jeg har rodet noget mere med det, hvilket har resulteret i at jeg nu ikke får nogen fejlmeddelelse, men den viser stadigt ikke teksten fra min database..
Selv om fejlmeddelelser ER aktiveret i ini..

Kan det være pga windows 7?