Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. september 2009 - 16:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bilspil

Hej venner. Jeg har et spørgsmål, som nok får jer til at trække lidt på smilebåndet.
Jeg har fået min første spillekonsol, en X-BOX 360, og har købt et racerbilspil og rat, fodpedaler og fanden og hans pumpestok. Men det går alt for hurtigt for en gammel gut som mig, som aldrig har siddet bag et rat, ejheller haft kørekort.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om man kan få et mere stille og roligt spil, hvor man f.eks. kører inde i byen, med cyklister, fodgængere, rødt lys, blinde vinkler osv. Altså et rigtigt "søndagsbilist"-spil? :-)
Avatar billede computertuns Nybegynder
21. september 2009 - 16:56 #1
Hvad er det for et spil du har købt?

Du kan evt. købe Test Drive, der er lidt af det hele med.
Men det er stadig et bilspil hvor det går ud på at vinde løb, men du kan også bare vælge at fragte biler, eller køre en stille og rolig tur.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. september 2009 - 17:02 #2
Det er Forza 2 motorsport. Det er lige kommet ind ad døren, så det er slet ikke pakket ud endnu. Men i x-boxen var der nogle trials, men jeg synes bare det går så hurtigt. Men det kan da godt være, at der noget mere roligt  i spillet også.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
21. september 2009 - 17:08 #3
Det er ikke mere noget paperboy, du skal over i?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. september 2009 - 17:11 #4
paperboy, hvad er det?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. september 2009 - 17:12 #5
Jeg sad lige og kiggede lidt på det der Testdrive, og det ser interessant ud - altså for mig :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. september 2009 - 17:15 #6
Jeg sidder lidt og kigger på www.softfair.dk/ og her er der jo faktisk mange gode forslag :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2009 - 17:18 #7
paperboy: http://en.wikipedia.org/wiki/Paperboy_(video_game)

;)
Avatar billede Slater Ekspert
21. september 2009 - 17:20 #8
Helt klart enig med computertuns. Test Drive Unlimited er mit absolutte yndlings-bilspil, og selvom det er et par år gammelt, er det stadig ganske pænt at se på.

Spillet foregår på den hawaiianske ø O'ahu, som er modelleret i 1:1 størrelsesforhold, med næsten alle veje og byer med, så der er rig mulighed for bare at køre rundt og se på øen. Der er også vistnok 20 missioner, der bare går ud på at køre en bil fra et sted til et andet uden at skramme den, og helt uden modkørende eller tidsgrænser.

Selvfølgelig handler det stadig primært om at race, men man får jo det ud af det man vil have.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. september 2009 - 17:24 #9
Sidegodt, og tak for ideerne. Nu vil jeg først lige lege lidt med min nyerhvervelse, og så vil jeg se på det senere. Men Test Drive ser meget interessant ud.
Læg svar, så strør jeg lidt :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
21. september 2009 - 17:37 #10
Så er spillet bestilt.
Tak for hjælpen :-)
21. september 2009 - 18:38 #11
I "Grand Theft Auto" kan man også køre stille og roligt rundt, og holde for rødt og sårn.
Avatar billede computertuns Nybegynder
22. september 2009 - 14:04 #12
Selv tak. Godt du kunne bruge forslaget. Spiller også selv meget Test Drive