Avatar billede bonogo Nybegynder
23. september 2009 - 10:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bliver man bedre til at håndtere virus/spyware angreb

Hej jeg har et spørgsmål som jeg håber I måske kan svare på.

Jeg har på på denne side læst meget omkring virus og spyware, hvor mange sender logfiler til gennemgang.

Til daglig arbejder jeg med almindelig drift af computere, og jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig at lære mere omkring hele området med virus/spyware, således, at jeg på sigt selv får mulighed for at gennemskue div. logs fra antivirus/spywareprogrammer.

Mit spørgsmål går derfor på, hvor starter jeg, findes der aften eller dagskurser hvor man lærer om området helt fra bunden af?

Håber på et svar, da jeg meget gerne vil rykke i den retning
arbejdsmæssigt.
23. september 2009 - 10:48 #1
Avatar billede bonogo Nybegynder
23. september 2009 - 11:05 #2
har også oprettet spørgsmålet derinde :-)
23. september 2009 - 11:26 #3
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 17:18 #4
Hvorfor et "kursus" når du kan læse dig til det?
Avatar billede bonogo Nybegynder
23. september 2009 - 18:41 #5
Jeg synes et kursus ville være rart fordi man i samråd med en "ekspert" på området kunne få gennemgået og afprøvet forskellige muligheder, ligesom spørgmål til hvorfor forskellige løsningsforslag hurtigt kan afklares
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 18:59 #6
Den er jeg med på. Men et "Grundlæggede" kursus tror jeg ikke meget på. Det kræver en lidt anden baggrund.
Avatar billede f-arn Guru
23. september 2009 - 19:42 #7
@bonogo
For et år siden vidste jeg stort set ikke hvad en HijackThis log var. Hvis man bare følger med her eller på Spywarefri finder man hurtigt ud af det.
Avatar billede bonogo Nybegynder
23. september 2009 - 19:43 #8
Et grundlæggende kursus er måske også en forkert betegnelse, det skal mere være en slags gennemgang af hvordan man arbejder sig fremefter, således at man får nogle grundttrin til løsnigsforslag, som man så kan arbejde videre ud fra og således dygtiggøre sig derefter.

Hvad mener du med en anden baggrund, skal man starte et andet sted - i givetfald hvor ?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 20:16 #9
Tja. Efter 5 år og 7 måneder her på eksperten hvor du har stillet 4-5 spørgsmål og svaret selv, har jeg mine anelser.

Måske du kan søge på Hijackthis På Google - ikke her - ville der sikkert være nogle gode råd.
Avatar billede f-arn Guru
23. september 2009 - 20:38 #10
@bonogo
Hvis du læser den artikel hepta henviste til på Spywarefri, så vil jeg anbefale, at du følger linket til bleepingcomputer. Det er nok den bedste guide til HijackThis du kan finde. Du skal nok bare ikke forvente at dinde noget tilsvarende til Combofix!
Avatar billede bonogo Nybegynder
24. september 2009 - 13:58 #11
Hej f-arn

Den artikel du henviser til på spywarefri ser super ud, den vil jeg gnave mig igennem.

Havde nu stadig håbet at der fandtes noget uddannelse indenfor området så man kunne få papir på de færdigheder man måtte ende op med at få.
Avatar billede f-arn Guru
24. september 2009 - 14:13 #12
Nu var det jo hepta der henviste til den. Papir på det tror jeg ikke du skal regne med.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 14:16 #13
Husk så lige at give point´s til andre end dig selv denne gang!
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2009 - 09:46 #15
Installer Linux. Så er du ude af den slags problemer. :-)

Selvom der er opfundet ganske få og sjældne virus til Linux er et styresystem endnu aldrig set inficeret
Avatar billede bonogo Nybegynder
05. oktober 2009 - 13:37 #16
Hey F-arn ligger du ikke dit indlæg som et svar så du kan få point
Avatar billede f-arn Guru
05. oktober 2009 - 14:21 #17
Jeg så på Spywarefri at du havde søgt ind ved spywareinfoforums
God fornøjelse med det :)