Avatar billede reino Nybegynder
23. september 2009 - 15:52 Der er 1 kommentar

Jmail - Embedded images, CSS

Hejsa

Har stødt på et megaproblem, vil gerne kunne bruge baggrundsbilleder via css i mails der udsendes, men Outlook VIL bare ikke vise dem.

Har følgende kode:

Vedhæftet:

Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")

jmail.AddRecipient "john@doe.dk"
jmail.From = "john@doe.dk"

jmail.Subject = "Here's some graphics!"
jmail.Body = "A nice picture if you can read HTML-mail."

' The return value of AddAttachment is used as a
' reference to the image in the HTMLBody.
contentId = jmail.AddAttachment("sti")

' As only HTML formatted emails can contain inline images
' we use HTMLBody and appendHTML
jmail.HTMLBody = "<style type='text/css'>body{background-image:url('cid:" & contentId & "');background-repeat:no-repeat;}</style>"
jmail.appendHTML "<br><br>good one huh?</body></html>"

' But as not all mailreaders are capable of showing HTML emails
' we will also add a standard text body
jmail.Body = "Too bad you can't read HTML-mail."
jmail.appendText " There would have been a nice picture for you"

jmail.Send( "smtp" )

Har også prøvet med link:

body = body &  "<style type='text/css'>body{background-image:url(absolut url til billede på server);background-repeat:no-repeat;}</style>"

Men hvis jeg benytter ex.:

<body background="absolut url til billed på server"> virker det fint.

Nogen der har en ide til hvorfor man ikke kan benytte style ved førstnævnte metode)
Avatar billede zips Juniormester
23. september 2009 - 16:02 #1
css er meget dårligt inderstøttet i mail, derfor bruger man inline style og koder som i html 3.2

http://css-discuss.incutio.com/?page=StyleInEmail