Avatar billede kasseper Nybegynder
24. september 2009 - 12:24 Der er 7 kommentarer

Beskyttelse imod andres DNS registreringer

HEJ.

Vi har lavet et site, der nu endelig er gået i luften. Vi for god feed-back på det, men pludselig opdager vi at en anden har fået sat sit domæne til at pege på vores IP. Dvs. når man skriver hans domæne navn i URL'en så rammer man vores site.

Det er vi ikke helt tilfredse med, hvad kan vi gøre???
(vi har slået ham op på whois, men han bor i USA, så at skrive til ham, er ikke sikkert hjælper noget)
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. september 2009 - 12:59 #1
Kører I på dedikeret server?
Hvis ja, hvilket styresystem?
Avatar billede kasseper Nybegynder
24. september 2009 - 13:04 #2
Det er en linux vaiant, jeg er ikke sikker på hvilken
Avatar billede kasseper Nybegynder
24. september 2009 - 13:05 #3
Men jeg fandt ud af at vi kan sætte det op i Apache, er det ikke korrekt, at den kan tjecke på domain name, og smide en 404 hvis det ikke er det korrekte domain navn der spørges på !
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. september 2009 - 13:07 #4
Du er meget sparsommelig med info. Hvis du vil have hjælp er du nødt til at komme med nogle fornuftige svar.

Hvis du selv kører server som du skal drifte et site på - og du end ikke aner hvilket styresystem maskinen kører så vil du komme til at opleve mange udfordringer i fremtiden.

Men, hvis du kører apache kan du lave et VirtualHost som kun svarer på dit domænenavn. Alternativt kan du med PHP - såfremt det er PHP du bruger, kigge på om hostnavnet er det rigtige og hvis det ikke er så viderestille til det.
Avatar billede kasseper Nybegynder
24. september 2009 - 14:01 #5
Beklager at jeg ikke var så udførlig i min info. Serveren er en vi har overtaget, og den har virket fint i test. Jeg mener at det er en Ubuntu Intrepid, ellers er det en Jaunty.

Vi kører med en Apache som så står for at loadbalancerer de requests vi for til nogle andre tomcat servere.

Det skal helst stoppes på Apache serveren, da det nok vil være pænest at sende en HTTP error tilbage...!
Hvordan laver jeg en VirtualHost i Apache?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. september 2009 - 14:43 #6
Her står en hel del om det:

http://httpd.apache.org/docs/2.0/vhosts/examples.html

Jeg kender ikke din server som den er lige pt. så derfor vil det ikke være nemt at lige sige hvordan du skal gøre uden at være på serveren.

Hvis du skal have yderligere hjælp:

- Hvilken folder bruger du som HTTP root?
- Hvilke settings er ændret på apache i forhold til default?
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. november 2009 - 12:48 #7
vi fik det løst i sidste ende, så tak for din hjælp.
hvis du lægger et svar, så for du point, da du ledte os på rette vej.