Avatar billede kbredal Praktikant
24. september 2009 - 17:56 Der er 3 kommentarer

WinXp Home - Flere problemer

Jeg har et problem som er sket 2-3 gange på 2 år. Før hen har jeg formatterede men nu sker det igen og søger derfor en løsning der ikke involvere formattering.

Min computer opføre sig underligt på 3 forskellige mpder.

A. Under opstart kan den finde på at fryse når den når til at "loade" windows. Der hvor windows logoet kommer frem. Den fryser dog ikke mere end at progress baren i bunden bevæger sig. Nogle gange kan man lade den stå og køre i 5-10 minutter og så loader den færdig og jeg er inde i windows.

B. Jeg kommer ind i windows men den loader ikke færdig, dvs jeg ikke har start  baren i bunden eller ikoner på skrivebordet men der er wallpaper. Jeg kan også komme ind i Jobliste hvor jeg kan se den har loadet 2 - 3 processor ind under mit bruger navn samt de fleste der plejer at være under system. Men den bliver aldrig færdig. Nogle gange kan jeg logge af min bruger, og så på igen og så fungere windows.

C. Windows starter fint op men på et vilkårligt tidspunkt stopper den med at udføre de opgaver jeg giver, som f.eks at åben en mappe (vilkårlig) eller starte IE, spil m.m.

D. Det her problem har jeg ikke haft før. Under opstart siger den "ugyldig boot.ini fil starter fra C:\Windows".
Jeg prøvede at løse problemet via svar fra denne side men så slettede den min boot.ini. Nu har jeg genskabt boot.ini og har skrivebeskyttet og skjult den. Håber det virker.

Jeg har scannet min pc for virus under opstart med Avast og der kom ikke noget, samt scannet i fejlsikret tilstand med avast og adaware uden held.

Hvad skal jeg gøre? Jeg har lyst til at tude lige nu :(
Forstår ikke hvorfor min computer gør det samme efter noget tids brug. Hvis jeg formattere virker den sikkert godt igen de næste 2 - 5 mdr men så laver den det samme nummer.... hjæææælp  mig :(
Avatar billede kbredal Praktikant
24. september 2009 - 19:05 #1
PC Specs:

2.4 Quadro core
4 Gb Ram
2 x 500gb sata hdd (ikke raid)
dvd-rom drev
Evga 8600gt grafkort
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 19:09 #2
Du kan have en fejl på disken, så gå i stifnder, og højreklik på systemdisken og vælg egenskaber. Klik på fanebladet Funktioner, og klik på undersøg nu.

Marker begge firkanter og klik på start. I det næste vindue klikker du på planlæg kontrol af disk.

Næste gang du starter maskinen udføres kontrollen. Det kan godt tage lang tid.
Avatar billede kbredal Praktikant
24. september 2009 - 20:08 #3
Det har jeg gjort. Den meldte ingen fejl!