Avatar billede kick Nybegynder
26. september 2009 - 22:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af 2 routere WIRELESS Profiber

Hej Experter..

Jeg har et lille/stort problem med mit Profibernet.Det er at når jeg downloader og ser HDTV hakker både lyd/billed af mildt sagt H-TIL..Og jeg har ringet til deres support optil flere gange om de snart vil få løst deres problemer med dere router da det er der den er gal routeren kan simple henne ikke følge med, men det eneste svar men får er at de arbejder på sagen hvilket de har sagt i over 6 månded..Jeg er så freaking træt af deres router pis ikke virker som det skal og har nu været ude at købe en D-Link DIR 655 trådløs som jeg vil sæt op til at kun køre mit internet  og lad deres lorte Linksys Wireless-G Broadband Router With 2 Phone Ports WRP400 klar HDTV/IP telefonien,men hvordan hullen gøre jeg har ikke en ørn når det kommer til Netværk så jeg bliver simple hen nødtil at få noget hjælp..

Så kort og godt :
Linksys Wireless-G Broadband Router With 2 Phone Ports WRP400 [Skal køre HDTV/IP Telefoni]

D-Link DIR 655 [Skal køre INERNET ONLY]

Nogle der kan hjælpe mig derude er nok ikke den eneste der disse problemer

MvH Lars
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. september 2009 - 01:33 #1
At køre med 2 routere løser ikke dit problem.

Du må have et fiber modem, og fra den kan du trække TV og IP telefoni. Der er helt sikkert afsat stik i modemet til dette.

Desuden har modemet et stik til internet, og det er denne udgang du skal anvende til din router.
Sådan fungere det i alle tilfælde hos mig. Tv og IP telefoni er dermed adskildt fra internet, og kan derfor ikke belaste dette.
I mit modem sidder 1 fiber, som har 2 x 100 Mbit kanaler, og den ene er forbeholdt til tv.

Du kunne evt. spørge dem om de også anvender 2 seperate datastreams til tv og internet. Nu ved jeg ikke hvor stor båndbredde du har, men en tv-kanal fylder lige knap 10 Mbit, og har du kun 1 kanal, og downloader samtidig med du ser tv, vil der gå ged i den som du skriver, men det løser endnu en router ikke.
Avatar billede kick Nybegynder
27. september 2009 - 08:08 #2
Hmm okay jamen den router jeg har fået ved dem er en Linksys Wireless-G Broadband Router With 2 Phone Ports WRP400

Hvor der er en port til Internet og 4 Lan port hvor mit HDTV/LAN kabel + en stk port mere til HDTVBOX mere da vi har 2 tv i husstanden så er der kun en LAN port fri

Så vi har alså 2 stk HDTV på den router måske er det det den ikke kan klare ??

Jeg har 50/50 så der skulle gerne være nok båndbreddet eller hvad?

Hvilket Modem har du? og hvor henne kan jeg vid hvilket port der har 100MBIT på min router ?
Avatar billede rexman Nybegynder
27. september 2009 - 10:44 #3
Hej Kick

Du skulle kunne nøjes med kun at bruge en router "D-link 655" til internet og tv

Tjek dette link.

http://peter.binderup.dk/
Avatar billede kick Nybegynder
27. september 2009 - 11:14 #4
rexman

Tusind millioner tak jeg vil test det af og se om det virker vender derfor tilbage med point til dig...

Det ser loven ud
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. september 2009 - 11:15 #5
Vi har ikke helt samme opsætning. På mit modem er der 6 porte, hvor port 1, 2 og 3 er til internet, og port 4, 5 og 6 er til tv, så mit tv kommer ikke fra routeren, men direkte fra modem.

2 routere efter hinanden vil ikke løse dit problem.
Avatar billede kick Nybegynder
27. september 2009 - 11:18 #6
Det der : Multicast var slået til. hvor kan jeg find det henne i D-LINK ??
Avatar billede rexman Nybegynder
27. september 2009 - 11:59 #7
Multicast finder du under advanced / advanced network
nederst på siden
Avatar billede kick Nybegynder
27. september 2009 - 13:22 #8
Rexman gider du være så rar at smide et svar for det virker bare 100%..

Skal godt nok ud at købe en IP Adapter som jeg kan sæt i LAN porten kan du muligvis anbefale sådan en ??

Eller et link til sådan en fætter??

Super mange gang tak for hjælpen igen Rexman
Avatar billede rexman Nybegynder
27. september 2009 - 13:36 #9
Hej Kick

Overvejer faktisk selv at købe denne her

www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=PAP2T-EU&sp=all&pid=486591

Hvilken ip/telefoni udbyde har du ?

Har langt et svar i nr.7

Velbekommen :-)
Avatar billede kick Nybegynder
27. september 2009 - 16:09 #10
Tak Rexman

Er løbet ind i et problem med at den en HDBOX ikke kan tænd så jeg tog strømmen fra og nu kommer den op med følgen fejl :

Unable To Join Serials Carousel [Når den REBOOTER]

Den anden HDBOX virker stadigvæk og tør næsten ikke at tage strømmen fra den..Hvad går der mon galt ??
Avatar billede kick Nybegynder
27. september 2009 - 16:36 #11
Jeg har koblet alt til Linksys router og fået TV tilbage igen og sat alt tilbage i D-Link DIR 655 igen og fik det til at køre igen men er der en måde men kan fohinder i at gøre dette vær gang at signalet eller strømen går fra TilGin boxen??

Er det mon den "Option 128" der er i Linksys som ikke er i D-LINK DIR 655 ikke har ?

Kan men gøre noget så men kan slibe for alt det skiften kable frem og tilbage ?
Avatar billede koxxx Nybegynder
14. oktober 2009 - 23:15 #12
Hej kick

Jeg kører med nøjagtigt samme setup som binderup. Det er korrekt at det er Option 128 som mangler i D-Link'en for at man kan boote gennem den. Profiber skulle efter sigende have fået lavet det specielt til den Linksys.
Den eneste mulighed er, at koble IP boxen tilbage på Linksys routeren og lade den boote op og så flytte forbindelsen over på D-Link igen.
Andre har dog fået boot til, at virke med routere som understøtter Openwrt.

Profiber skulle gerne komme med en Tilgin router som burde kunne klare trafikken i slutningen af i år, starten af næste år.

Mvh
koxxx
Avatar billede schroder Nybegynder
02. november 2009 - 12:17 #13
Hej koxxx.

Jeg kører også med nøjagtigt samme setup, som både du og binderup og har fulgt din vejledning herover og har nu kanalerne kørende i TV boksen, som er flyttet over på Dlink routeren, efter at jeg har bootet TV boksen på Linksys routeren.

Det der IKKE virker, er EPG, programoversigter osv, som boksen have via internetforbindelsen. F.eks. står der "Ingen programtitel" på alle kanaler, når man ser den caption, som kommer på skærmen ved kanalskift. Får du disse oplysningerne opdateret, efter at du har flyttet boksen over på Dlink routeren, eller har du også bare kanalerne og er tilfreds med dette?

Mvh schroder
Avatar billede koxxx Nybegynder
02. november 2009 - 12:40 #14
Hej schroder

Nej, hos mig virker alt som det skal.
Avatar billede schroder Nybegynder
02. november 2009 - 14:45 #15
Tak for dit svar. Jeg har netop talt med Profiber.
Det problem jeg har, har vi alle PT, efter at de har opdateret noget af deres grej. De arbejder på at løse dette.
Avatar billede koxxx Nybegynder
02. november 2009 - 15:04 #16
Ahh ok. Har ikke fået tjekket i dag, men det virkede i hvert fald i går aftes :)