Avatar billede sim00n Praktikant
27. september 2009 - 21:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjern login på firmacomputer

Hej.
Min far har en gammel computer fra firmaet som han tidligere har fået og nu skal den sælges. Men jeg kan ikke få fjernet login der kommer når man tænder computeren. Jeg har fjernet alle brugere undtagen Administrator, gjort så der ikke er nogle passwords og sådan.
Jeg har flere steder læst det med at gå i kør og skrive controlpassword2. Men der er ikke noget hvor jeg kan fjerne at der skal dukke en loginboks frem.

For at komme ind på computeren SKAL jeg logge ind med en bruger som jeg har slettet i kontrolpanelet, og jeg skal vælge en bestemt server. Jeg forstår det ikke helt.
Avatar billede nissen2630 Novice
27. september 2009 - 21:53 #1
Hvilket tyresystem Windows 3.1 , 3.11, 95,98,Me,XP,Vista,7, OS/2,Linux ?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2009 - 22:07 #2
Avatar billede sim00n Praktikant
27. september 2009 - 22:08 #3
Det er windows xp pro. Jeg kigger lige på vejmands link.
Avatar billede sim00n Praktikant
27. september 2009 - 22:15 #4
Det fra linket hjalp ikke :/
Avatar billede fbhzone Nybegynder
27. september 2009 - 22:26 #5
Maskinen er formentlig meldt ind i et domæne. Se her:

http://www.velocityreviews.com/forums/t216932-turning-off-windows-domain-logon.html
Avatar billede sim00n Praktikant
27. september 2009 - 22:52 #6
Okay det fjernede så Domæne-kravet til loginnet.. Men boksen kommer stadig og nu virker loginnet ikke. Men det giver jo fin mening.
Jeg er logget ind som brugere Administrator nu. Flere bud på hvordan jeg får den der login-boks væk?
Avatar billede sim00n Praktikant
27. september 2009 - 22:55 #7
Nevermind. Der i control userpasswords2 er der nu den boks med at få fjernet login-boksen. Så nu virker det som jeg vil have det til :) Tak. fbhzone får points. Lav lige et svar herinde, tak :)
Avatar billede fbhzone Nybegynder
27. september 2009 - 23:03 #8
svar
28. september 2009 - 06:53 #9
PS: Gå i Kontrolpanel - Brugeradministration -> Slet brugeren [.NET(et eller andet)] ...